/
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
آژانس بین‌المللی انرژی:

تقاضا برای نفت رو به افزایش گذاشته است

دبیر کل آژانس بین المللی انرژی گفت: نشانه هایی از آغاز بهبود تقاضا برای نفت دیده می‌شود ولی هنوز خیلی زود است که بگوییم به تعادل دوباره بازار نزدیک شده ایم.
کد خبر : ۲۸۵۲۵
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، فاتح بیرول، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی گفت کاهش تولیدی که اخیراً توسط تولیدکنندگان بزرگ عرب حاشیه خلیج فارس اعلام شده برای متعادل کردن بازارهای جهانی کافی نیست چون تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا تقاضا را به شدت پایین آورده است.

بیرول پس از انتشار گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی در یک کنفرانس خبری گفت:« من خوشحالم که عربستان سعودی، امارات و کویت علاوه بر متعهد بودن به سهمیه شان طبق قرارداد کاهش تولید، تولید خود را بیشتر پایین می آورند. من از این اقدام آنها استقبال می کنم، چه این مقدار کاهش کافی باشد چه نباشد، که به نظر من کافی نیست».

« نشانه هایی از آغاز بهبود تقاضا دیده می‌شود ولی هنوز خیلی زود است که بگوییم به تعادل دوباره بازار نزدیک شده ایم. ما تازه در اول این راه قرار داریم».

این آژانس بین المللی اعلام کرد فعالیت پالایشگاهی از ماه ژوئن افزایش می‌یابد ولی حاشیه سود پالایشگاه‌ها به خاطر افزایش احتمالی قیمت نفت خام پایین خواهد بود چون تولید کنندگان تولید خود را سریع تر از حد انتظار پایین آورده‌اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر