/
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

جزئیات رایگان شدن برق زلزله زدگان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: براساس تصویب هیات دولت، برق مصرفی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در فاصله سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ به صورت رایگان، محاسبه می شود.
کد خبر : ۲۸۵۶۰
نبض نفت - امیدعلی مرآتی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه اظهار داشت: برق هیچ کدام از هموطنانی که در مناطق زلزله زده  سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی، در کانکس زندگی می کنند، قطع نشده است.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر یکهزار کانکس وجود دارد که برق آنها به صورت رایگان تامین می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تصریح کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص وضعیت هموطنان ساکن در کانکس های سرپل ذهاب و مناطق اطراف آن،  از طریق شورای تامین انجام می شود و شرکت توزیع برق نیز تابع تصمیمات این شورا خواهد بود.

مرآتی خاطرنشان کرد: براساس تصویب هیات دولت، برق مصرفی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در فاصله سال های 1396  تا 1398 به صورت رایگان، محاسبه و به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه تلقی می شود.

مدیرعامل شرکت  توزیع برق استان کرمانشاه در عین حال اظهار داشت: برای مشترکانی که  پس از تعمیر یا نوسازی واحد مسکونی، در منازل خود ساکن شده اند، کنتور جدید به صورت رایگان نصب شده است.

برپایه این گزارش، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر، شامگاه یکشنبه 21 آبان 1396 در نزدیکی مرز ایران و عراق در استان کرمانشاه  و در32  کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه رخ داد.

براثر این زمین لرزه، افزون بر 500 نفر جان خود را از دست دادند، بیش از 9 هزار نفر نیز زخمی  و حدود 70 هزار نفر نیز بی خانمان شدند.

بر اساس اعلام توانیر، صنعت برق در همان ساعات اولیه پس از زلزله، نسبت به تامین برق مناطق اسکان موقت اقدام کرده بود و به گواه گزارش های سایر دستگاه ها، صنعت برق جزو نخستین نهادهای خدمات رسانی بود که توانست مشکلات بخش خود را رفع نماید.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر