/
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

بازتاب درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی در رسانه‌های خارجی

خبر درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مورد توجه رسانه‌های مکتوب و آنلاین و تصویری سراسر دنیا قرار گرفت.
کد خبر : ۲۸۶۳۳

نبض نفت - خبرگزاری‌های شاخص دنیا، خبر درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی در بامداد روز شنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) را به‌طور گسترده‌ پوشش دادند.

خبرگزاری بلومبرگ افزون بر اعلام خبر درگذشت کاظم‌پور و اشاره به فعالیت‌های وی در دوران خدمتش، گزارشی جداگانه را به ویژگی‌های اخلاقی و نقاط درخشان کاری وی اختصاص داد و با اشاره به برخی اقدام‌های برجسته کاظم‌پور، وی را دیپلمات نفتی استوار، جذاب و مبارزی نامید که با بمب‌ها و تحریم‌ها جنگید. 

خبرگزاری رویترز نیز با اعلام خبر درگذشت کاظم‌پور و اشاره به سوابق کاری وی، او را مهره اصلی ایران در صنعت نفت نامید.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم با اشاره به ابراز تسلیت مقام‌های ایرانی در پی درگذشت کاظم‌پور به نقل از محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران او را دیپلماتی برجسته نامید که با ذکاوت و قاطعیت، بیش از سه دهه و در دشوارترین شرایط  و با وجود مخاصمت‌ها از منافع ایران در اوپک دفاع ‌کرد.

بسیاری از روزنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و پایگاه‌های اینترنتی، خبر درگذشت کاظم‌پور را بازنشر کردند که از میان آنها می‌توان به شبکه ام‌اس‌ان ان‌بی‌سی و روزنامه وال‌استریت ژورنال اشاره کرد.

افزون بر این، رسانه خبری مانی‌وب نیز او را برترین مذاکره‌کننده اوپک نامید.

از سوی دیگر، رسانه‌های بین‌المللی از جمله خبرگزاری یونی ایندیا هند و شبکه‌های تلویزیونی ام‌اس‌ان و نیوز ۱۸ سی‌ان‌ان، همچنین پایگاه خبری نهارنت لبنان، شبکه رادیویی فردا و روزنامه‌های دیلی‌میل انگلیس، تایوان نیوز، گولف دیلی نیوز و پانچ نیجریه خبرهای مربوط به درگذشت نماینده ایران در هیئت عامل اوپک را پوشش دادند.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر