/
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

نیروگاه خورشیدی شرکت پالایش گاز فجرجم افتتاح شد

سرپرست مدیریت مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز فجرجم از افتتاح رسمی و بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی در این پالایشگاه خبر داد.
کد خبر : ۲۸۶۴۲

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حمید الله‌ورودی گفت: نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه با توان ۳۰ کیلووات، در راستای تعهد به خط‌مشی سازمان مبنی بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، حفظ محیط زیست و مدیریت مصرف انرژی، در شرکت پالایش گاز فجرجم به‌صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص بهینه‌سازی مصرف و کاهش شدت مصرف انرژی و نیز در اجرای ابلاغیه هیئت وزیران در تأمین ۲۰ درصد از انرژی مورد نیاز ساختمان‌های اداری از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت پالایش گاز فجرجم اقدام به تعریف و اجرای پروژه احداث نیروگاه خورشیدی به‌منظور تأمین بخشی از بار الکتریکی مورد نیاز ساختمان اداری این شرکت کرده است.

 سرپرست مدیریت مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز فجرجم تصریح کرد: این سامانه از نوع متصل به شبکه بوده و با رعایت استاندادهای ملی و بین‌المللی و با تأمین اعتبار از محل ردیف بودجه‌های سرمایه‌ای مدیریت انرژی و کربن اجرا شده است.

الله‌ورودی همچنین از احداث نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی برای ساختمان اداری بندر سیراف و احداث نیروگاه یک مگاواتی در پالایشگاه به‌عنوان برنامه‌های آتی شرکت خبر داد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر