/
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
پیام تسلیت دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز

کاظم‌پور اردبیلی حامی توانمند منافع ملی در صحنه بین‌الملل بود

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در پیامی درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی را تسلیت گفت و اظهار کرد: وی در چند دهه به‌عنوان مذاکره‌کننده ارشد در حوزه نفت و گاز، حامی توانمند منافع ملی کشورش در صحنه بین‌الملل بود.
کد خبر : ۲۸۶۴۶

نبض نفت - یوری سنتورین با ارسال پیامی به وزیر نفت، ضمن ابزار عمیق‌ترین مراتب تأسف و تأثر به مناسبت درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به نمایندگی از مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) نوشت: در این شرایط ناگوار و با احترام کامل، مجمع کشورهای صادرکننده گاز از مشارکت بسیار مهم آقای کاظم‌پور اردبیلی در راستای تأسیس، توسعه بیشتر و مشارکت فعال دائمی و حرف‌های ایشان به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیئت اجرایی قدردانی می‌کند.

وی افزود: همکار گرانقدر ما در چند دهه به عنوان مذاکره‌کننده ارشد در حوزه نفت و گاز، حامی توانمند منافع ملی در صحنه بین‌الملل بود و وطن‌پرستی واقعی که خود را به‌عنوان چهره‌ای برجسته در امورخارجه و صنعت نفت ایران و مدافع خستگی‌ناپذیر در مذاکرات و دیپلماسی به اثبات رساند.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز با اشاره به اینکه بدون شک، میراث آقای کاظم‌پور با تمرکز بر تقویت همکاری و ثبات بین‌المللی به همراه ارتقای امنیت و سیستم‌های انرژی سازگار با محیط زیست همواره مورد تحسین فراوان افراد حرفه‌ای بوده است، ادامه داد: با بهره‌گیری از قدرت نرم دیپلماسی و گفت‌وگو و مذاکره همه‌جانبه، همکار ارشد ما به‌راستی احترام معناداری برای امنیت انرژی و ارتقای تحولات مثبت در بازارهای جهانی انرژی ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: خواهشمند است مراتب هم‌دردی عمیق ما را درباره این ضایعه غیرقابل جبران در خلال ماه مبارک رمضان پذیرا باشید. برای خانواده این مرحوم که برای ما بسیار محترم و عزیز بود دعا می‌کنیم و همواره یاد و خاطره این شخص والامقام در ذهن ما خواهد ماند.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر