/
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۲/۳۰

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افت به ۱۷۳۲ دلار و ۱۱ سنت رسید.
کد خبر : ۲۸۶۵۷

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، به دنبال انتشار خبرهای امیدوارکننده در مورد احتمال تولید واکسن کرونا قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افت به 1732 دلار و 11 سنت رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن نیز امروز شاهد افت 0.06 درصدی بود و به 1733 دلار و 30 سنت رسید.

به گفته استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی کورپ، به رغم انتشار خبرهایی در مورد تولید احتمالی واکسن کرونا که موجب رشد شاخص ها در بازارهای بورس شده است، قیمت طلا همچنان در ارقام بالا باقی مانده و این ناشی از ترازنامه بسیار قابل توجه فدرال رزرو آمریکاست.

روز دوشنبه قیمت طلا ابتدا به بالاترین رقم از اکتبر 2012 رسید اما بعدا و به دلیل تقویت شاخص های بورس و قیمت نفت عقب نشینی کرد و شاهد کاهش بود. روز دوشنبه شرکت داروسازی مودرنا اعلام کرد که واکسن کرونای آزمایشی ساخت این شرکت نتایج امیدوارکننده ای را در مراحل آزمایشی اولیه نشان داده است.

در حالی که امیدواری ها نسبت به بازگشایی سریع اقتصاد جهانی افزایش یافته است ارزش سهام در بازارهای مالی آسیا امروز شاهد رشد بود.

در کانون های اصلی شیوع کرونا از جمله نیویورک، ایتالیا و اسپانیا محدودیت هایی که موجب خانه نشین شدن میلیون شهروند شده بود به تدریج در حال برداشته شدن است.

اینز افزود: «سرمایه گذاران بازار طلا همچنان امیدوار هستند زیرا جنگ تجاری خود به تنهایی یک عامل ریسک بسیار بزرگ برای اقتصاد جهان به شمار می رود و این یکی از عوامل اصلی بالا ماند قیمت طلاست.»

قیمت فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون و به دنبال اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان شاهد رشد حدودا 14 درصدی بوده است.

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر