/
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

بازارهای جهان با امید به واکسن کرونا، سبزپوش شدند

سهام‌های آسیایی روز سه‌شنبه رشد کردند. قیمت نفت نیز افزایش یافت. اوضاع مثبت بازارها، به دلیل خوش‌بینی نسبت به آزمایش‌ تجربی اولیه واکسن ویروس کرونا بود.
کد خبر : ۲۸۶۶۸

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، امروز(سه‌شنبه) شاخص گسترده MSCI'S در آسیا و اقیانوسیه ۱.۵ درصد رشد کرد و به بالاترین رقم دو هفته اخیر رسید.

شاخص اصلی بورس استرالیا و شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ نیز ۲ درصد رشد کردند. شاخص بورس کره‌جنوبی نیز ۱.۸ درصد افزایش یافت و شاخص بلوچیپ در چین، ۰.۸ درصد رشد کرد. شاخص نیکی ژاپن نیز ۲ درصد رشد کرد و به بالاترین رقم از اوایل ماه مارس رسید.

نتیجه اولین آزمایش تجربی واکسن کرونا روی گروهی از داوطلبان، مثبت بود و با همین سیگنال مثبت به بازارها، وضعیت بورس‌های آسیایی به دنبال عملکرد مثبت وال‌استریت سبز شد.

شاخص S&P۵۰۰ وال‌استریت بهترین عملکرد مثبت روزانه خود را در ۶ هفته اخیر با ۳.۱۵ درصد رشد ثبت کرد. شاخص صنعتی داوجونز در بورس نیویورک نیز ۳.۸۵ درصد رشد کرد. شاخص کامپوزیت نزدک نیز ۲.۴۴ درصد افزایش یافت.

اوضاع بازارها امروز در اروپا نیز مثبت بود؛ چرا که فرانسه و آلمان اعلام کردند که  صندوق بهبود ۵۰۰ میلیارد یورویی برای کسب‌وکارهای آسیب دیده از بحران ویروس کرونا ایجاد می‌کنند.

یورو صعود کرد و به بالاترین قیمت دو هفته اخیر خود با ارزش ۱.۰۹۰۷ دلار رسید. پوند انگلستان نیز ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱.۲۲۰۱ دلار رسید. ارزهای ریسکی استرالیا و نیوزلند نیز رشد کردند. اما قیمت ین، به عنوان دارایی امن، کاهش یافت و به ۱۰۷.۴۰دلار رسید.

این تغییرات بازار در حالی است که اقتصاددانان در بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان اعلام کردند: «نتیجه پیمایش کسب‌وکارها برای ایالات متحده آمریکا در ماه می به مراتب وحشتناک‌تر از قبل شده است و از وضعیت فاجعه‌بار ماه آوریل هم بدتر است.»

امروز قیمت نفت نیز به بالاترین سطح خود در دو ماه اخیر صعود کرد، چرا که لغو قرنطینه‌ها در جهان، امید به بهبود تولید و فعالیت‌های اقتصادی را افزایش داده است. در نتیجه، قیمت نفت خام برنت ۱.۲۴ درصد رشد کرد و به ۳۵.۲۱ دلار رسید. قیمت نفت آمریکا نیز ۲.۷ درصد رشد کرد و به ۳۲.۶۹ دلار افزایش یافت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر