/
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

ایمن‌سازی خط لوله چهارم سراسری انتقال گاز در محدوده پارس جنوبی

مدیر منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز اظهار کرد: قابلیت اطمینان قطعه اول خط لوله چهارم سراسری در محدوده پارس جنوبی با تعمیرات ناشی از نتایج پیگرانی هوشمند افزایش یافت.
کد خبر : ۲۸۶۸۱
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، حمید خدری گفت: خوشبختانه فعالیت‌های مؤثری در سطح شرکت انتقال گاز ایران برای اجرای عملیات پیگرانی هوشمند انجام می‌گیرد که از روش‌های پیشرفته شناسایی عیوب خط به شمار می‌رود و این مهم نویدبخش استمرار پایداری هرچه بیشتر شبکه انتقال گاز کشور است.

وی ادامه داد: مطابق برنامه زمان‌بندی تعمیرات دوره‌ای و سالانه منطقه، فعالیت‌های حفاری، عایق‌برداری، سندبلاست و تعمیرات لازم بر روی هفت نقطه شناسایی شده خط چهارم سراسری در محدوده پارس جنوبی انجام شد.

مدیر منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: در پیگ‌های هوشمند از فناوری پیشرفته‌ای در شناسایی عیوب داخلی و خارجی خطوط لوله استفاده می‌شود که تعمیرات ناشی از نتایج پیگرانی هوشمند را در بالابردن قابلیت اطمینان خطوط انتقال گاز بسیار مؤثر می‌کند.

خدری با اشاره به اهمیت خط چهارم سراسری در شبکه انتقال گاز کشور و با تأکید بر نقش آن در تغذیه نیروگاه‌های مهمی مانند بعثت و BOO در پارس جنوبی، از زحمات همه عوامل اجرایی این پروژه با وجود همه‌گیری بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مقارن شدن عملیات با ماه مبارک رمضان و سایر مشکلات قدردانی کرد و گفت: با این تلاش شبانه‌روزی و همت سازمانی  ضریب ایمنی خط چهارم سراسری  در منطقه ویژه و حساس پارس جنوبی افزایش یافت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر