/
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

افزایش واردات نفت چین در ۲۰۲۰

بزرگترین وارد کننده نفت دنیا دو درصد واردات خود را در ۲۰۲۰ به خاطر قیمت پایین نفت افزایش می دهد.
کد خبر : ۲۸۷۲۳
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، علیرغم تقاضای پایین نفت دربحبوحه شیوع ویروس کرونا در چین، بزرگترین وارد کننده نفت دنیا دو درصد واردات خود را در 2020 به خاطر قیمت پایین نفت افزایش می دهد.

 شرکت ملی نفت چین اعلام کرد مصرف نفت خام این کشور بین 1 تا 2 درصد در سال جاری میلادی افزایش می یابد.

 ولی انتظار می‌رود تقاضا برای محصولات پالایشی در چین اولین کاهش را طی دو دهه گذشته ثبت کند و پیش بینی می‌شود 5 درصد نسبت به سال گذشته پایین بیاید.

 تقاضا برای گاز طبیعی هم رو به افزایش است ولی با کمترین سرعت طی 20 سال گذشته. رشد کند تقاضا برای گاز طبیعی مایع در چین چالش دیگری دربحبوحه عرضه بیش از حد آن به بازار و سقوط تقاضا به خاطر همه گیری ویروس کروناست.

 تقاضای نفت خام چین تقریباً به سطح قبل از ویروس کرونا بازگشته است. چین اولین کشوری بود که با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه های ناشی از آن مواجه شد ولی اولین کشوری هم بود که از این تعطیلی ها خارج شد. تقاضا برای نفت و سوخت رو به افزایش است چون مردم به تدریج بر سر کارهای خود باز می گردند و ترجیح می دهند به جای حمل و نقل عمومی از خودروهای شخصی استفاده کنند.

 کنگره ملی خلق چین مهم ترین سیاست گذار رویدادهای سالانه در این کشور کمونیست است که در مورد محرک های مالی تزریق شده به اقتصاد تصمیم گیری می کند. بسیاری از تصمیماتی که برای حمایت از زیرساخت ها و خطوط ریلی و سایر بخشهای وابسته به کالا گرفته می شود می تواند تقاضا برای نفت خام و سوخت و سایر کالاها مانند فولاد و مس را افزایش دهد.

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر