/
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

نخستین نفتکش ایرانی حامل سوخت به نزدیکی ونزوئلا رسید

نخستین نفتکش ایرانی حامل سوخت به مقصد ونزوئلا به منطقه کارائیب نزدیک شده و انتظار می‌رود روز یکشنبه در آب‌های این کشور آمریکای جنوبی پهلو بگیرد.
کد خبر : ۲۸۷۵۰
به گزارش نبض نفت، طبق اعلام دولت‌های ایران و ونزوئلا، منابع آگاه و محاسبات وب سایت تانکر ترکرز، ایران حدود ۱.۳ میلیون بشکه بنزین و آلکیلیت به مقصد ونزوئلا ارسال کرده است.

براساس این گزارش اولین نفتکش ایران فردا ۴ خرداد در حالی که وارد دریای کارائیب و اب‌های ونزوئلا می‌شود که حجم محموله پنج نفتکش ۱.۵۳ میلیون بشکه معادل ۱۸۲ میلیون لیتر و ارزش محموله حدود ۵۰ میلیون دلار بدون احتساب هزینه حمل برآورد می‌شود.

وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرده که ارتش این کشور نفتکش‌های ایرانی را به محض این که وارد منطقه اقتصادی انحصاری ونزوئلا شوند، اسکورت خواهد کرد.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، نفتکش فورچون که با پرچم ایران در حرکت است، نخستین نفتکش از پنج نفتکش ایرانی حامل سوخت به مقصد ونزوئلا است که روز جمعه به دریای کارائیب نزدیک شد. این نفتکش پس از عبور از کانال سوئز، با سیگنال ماهواره‌ای روشن حرکت می‌کند و چهار کشتی دیگر مسیر مشابه فورچون را در اقیانوس آتلانتیک طی می‌کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر