/
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

قاضی انگلیسی دادخواست ۱ میلیارد دلاری نیجریه علیه غول های نفتی را رد کرد

یک قاضی در انگلیس دادخواستی را که دولت نیجریه علیه شرکت های بزرگ نفتی "اِنی" و "شِل" در ارتباط با دریافت رشوه ۱.۱ میلیارد دلاری مطرح کرده بود، رد کرد.
کد خبر : ۲۸۷۵۳
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، یک قاضی در انگلیس روز جمعه دادخواستی را که دولت نیجریه علیه شرکت های بزرگ نفتی "اِنی" و "شِل" در ارتباط با دریافت رشوه 1.1 میلیارد دلاری مطرح کرده بود، رد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قاضی لندنی پرونده را به این دلیل رد کرد که قضاوت درباره آن در حوزه ی قضایی انگلستان نیست. همین پرونده قضایی علیه دو شرکت نفتی "اِنی" و "شِل" در حال حاضر در ایتالیا در جریان است.

این دو شرکت در دادگاهی در میلان ایتالیا به اتهام آگاهی از پرداخت مبلغ 1.1 میلیارد دلار رشوه به دولت پیشین نیجریه در سال 2011 در حال محاکمه هستند.

طبق گفته دادستان های ایتالیا و نیجریه، این دو شرکت برای به دست آوردن مجوز قرارداد نفتی بلوک او پی ال-245 در سال 2011 در نیجریه، 1.1 میلیارد دلار به حساب های شخصی وزیر نفت نیجریه در آن زمان واریز کرده بودند.

مبلغ قرارداد او پی ال-245 یک میلیارد و سیصد هزار دلار آمریکا بود که یک میلیارد و صد هزار دلار آن برای رشوه به سیاستمداران و بازرگانان برای امضای این قرارداد استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، این دوشرکت نفتی همیشه اصرار داشته اند که در آن زمان، از هرگونه تخلفی بی خبر بودند.

دو شرکت "اِنی" و "شِل" باید بر اساس قانون ایتالیا محاکمه شوند. قانونی که در صورت انجام یک عمل غیرقانونی به نفع یک شرکت توسط مدیران مربوطه، شرکتها را مسئول می داند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر