/
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
مدير عامل گاز كردستان تشریح کرد؛

883 کیلومتر توسعه شبکه گاز شهری و روستایی در کردستان

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از اجراي 883 كيلومتر شبكه گذاري در سال گذشته خبرداد و گفت: در سال 98 براي گازرساني به 128 روستا 19 منطقه مسكوني كوخ و 224 واحد صنعتي اين حجم لوله گذاري صورت گرفته است.
کد خبر : ۲۸۸۲۵
883 کیلومتر توسعه شبکه گاز شهری و روستایی در کردستان

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری با اشاره به عملیات گازرسانی به روستاهای استان گفت: سال گذشته 46 روستا در هفته دولت ، 82 روستا و 19 كوخ واقع شده در مناطق مرزي بانه در دهه مبارك فجر گازدار شده که با احتساب گازدارشدن این موارد تعداد روستاهاي گازدار استان كردستان در پايان سال 98 به 1 هزار و 296 روستا و 19 كوخ در مناطق مرزي شهرستان بانه ارتقاء يافته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه با گازدار شدن این تعداد روستا ضريب نفوذ در جمعيت روستايي با جهش بسيار خوبي روبرو بوده اظهار داشت : نفوذ گاز طبيعي در بخش روستائي كه در اوايل سال 98 در حدود 87 درصد بود با تلاش كاركنان شركت گاز استان كردستان و همراهي پيمانكاران بخش اجرايي در پايان سال با جهش قابل ملاحظه اي به 92 درصد نفوذ در جمعيت روستايي ارتقاء يافته است .

فعله گري يادآور شد : با بررسي حجم لوله گذاري در سال گذشته مشخص مي گردد هر روز 5/2 كيلومتر شبكه گذاري در سطح استان كردستان انجام گرفته كه پيش بيني مي گردد در سال 1399 با در نظر گرفتن مسير طولاني و پر پيچ و خم روستاهاي باقيمانده حجم لوله گذاري به بيش از 3 كيلومتر در هر روز افزايش يابد.

فعله گري وضعيت نفوذ پذيري گاز طبيعي در استان كردستان را اين گونه تشريح كرد: درصد نفوذ پذيري در جمعيت شهري 100 درصد و در جمعيت روستايي 92 درصد كه در مجموع 5/97 درصد از كل جمعيت استان كردستان تحت پوشش گاز طبيعي قرار دارند.

لازم به ذكر است در حال حاضر تعداد كل مشتركين شركت گاز استان كردستان در بخش هاي خانگي ، تجاري و صنعتي 540 هزار مورد مي باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر