/
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

ضرر ۲۴ میلیارد دلاری اقتصاد تگزاس با نفت ۳۰ دلاری

اگر قیمت نفت در محدود ۳۰ دلار بماند، رکورد صنعت نفت آمریکا باعث خواهد شد اقتصاد تگزاس به تنهایی در تولید ناخالص داخلی بیش از ۲۴ میلیارد دلار ضرر کند.
کد خبر : ۲۸۸۳۷

به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، ریزش قیمت نفت، کاهش تولید و کاهش بودجه به اخراج گسترده کارکنان نفتی منجر شده و تحلیلگران و کارشناسان هشدار می‌دهند که تعدیل شمار بیشتری از مشاغل نفت و گاز و ورشکستگی شرکتهای انرژی در راه است.

اد هیرس از دانشگاه هیوستون به خبرگزاری آنادولو گفت: اگرچه بسیاری از شرکتهایی که در خطر نابودی هستند با تمهیدات مالی ممکن است ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از سقوط قیمت نفت دوام بیاورند اما کاهش ارزش داراییها و عدم امکان دریافت وامهای جدید از بانکها و سایر وام دهندگان به معنای پایان بسیاری از این شرکتها خواهد بود.

کاهش کم سابقه اخیر شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا نشان می دهد که ممکن است حداکثر ۷۰ هزار نفر کارشان را در صنعت نفت و گاز این کشور از دست داده باشند.

به گفته وکلای امور ورشکستگی، شرکتهای نفت و گاز و صنعت خرده فروشی در میان بخشهایی هستند که بدترین آسیب را از شیوع پاندمی کووید ۱۹ در ایالت تگزاس دیده اند.

طبق گزارش شرکت هاینس اند بون که اوایل آوریل منتشر شد، در مدت پنج سال منتهی به اول آوریل سال ۲۰۲۰ مجموعا ۲۱۵ تولیدکننده نفت و گاز آمریکای شمالی اعلام ورشکستگی کرده اند.

شرکتهایی مانند شرکت حفاری فراساحلی دایاموند و "وایتینگ پترولیوم" اواخر آوریل خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند. شرکت گاز شیل "چساپیک انرژی" هم در ماه مه اعلام کرد که سرگرم بررسی گزینه درخواست برای حمایت در برابر ورشکستگی است زیرا قیمتهای پایین نفت و گاز وضعیت مالی این شرکت را در مضیقه قرار داده و همزمان این شرکت بدهیهای معوق قابل توجهی دارد.

به گفته کارشناسان، فهرست این شرکتها در هفته های آینده طویل‌تر خواهد شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت تحقیقاتی "ریستاد انرژی" برآورد کرده است اگر میانگین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در سال سال میلادی جاری۳۰ دلار باشد، حدود ۷۳ شرکت نفتی در آمریکا متقاضی حمایت در برابر ورشکستگی خواهند شد و ۱۷۰ شرکت دیگر هم در سال ۲۰۲۱ اعلام ورشکستگی خواهند کرد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر