/
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

کاهش ۱۵۰ هزار تومانی سکه/ خریدهای هیجانی کم شد

کشتی آرای از کاهش ۱۵۰ هزار تومانی قیمت سکه طی یک روز خبر داد و گفت: کاهش قیمت طلا و سکه باعث کاهش خریدهای هیجانی در بازار شده است.
کد خبر : ۲۸۸۴۷

نبض نفت - محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای جاری، اظهار داشت: همزمان با کاهش قیمت ارز طی دو روزگذشته، امروز نیز شاهد کاهش قیمت جهانی طلا بودیم.

وی با بیان اینکه امروز قیمت جهانی طلا با 25 دلار کاهش همراه بوده است، افزود: همزمان با کاهش قیمت جهانی طلا و قیمت ارز، امروز سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه آغاز شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به کاهش 150 هزار تومانی سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نسبت به دیروز، گفت: این درحالی است که در روزهای گذشته هر قطعه سکه تا 7 میلیون و 600 هزار تومان داد و ستد می شد اما امروز به 7 میلیون و 350 هزارتومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت طلا و سکه باعث کاهش تقاضا و آرام شدن بازار شده است ادامه داد:‌ کاهش 25 دلاری طلای جهانی نیز به روند نزولی قیمت‌ها کمک کرد؛ کاهش قیمت طلا و سکه باعث ایجاد ثبات قیمتی و کاهش تنش و هیجان در بازار شده است.

کشتی آرای با تأکید براینکه کاهش قیمت طلا و سکه باعث ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا شده است، تصریح کرد: این درحالی است که در روزها و هفته های گذشته افزایش تقاضا برای خرید سکه به منظور سرمایه گذاری را در بازار داشتیم ولی این روزها با افزایش عرضه و ایجاد تعادل ثبات قیمتی را داریم.

امروز اونس طلا به 1706 دلار رسیده است؛ قیمت سکه طرح قدیم با کاهش 250 هزار تومانی نسبت به دیروز 6 میلیون و 950 هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید نیز 7 میلیون و 350 هزار تومان شده است.

نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 760 هزار تومان، ربع سکه 2 میلیون و 80 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 80 هزار تومان است، هر گرم طلای 18 عیار نیز از 740 هزار تومان به 704 هزار تومان کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر