/
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

آغاز فعالیت خزانه بانک آینده، جهت تحویل گرفتن سکه

کد خبر : ۲۸۸۵۴
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک آینده، در پی موافقت شرکت بورس کالای ایران، خزانه بانک آینده به‌عنوان انبار سکه طلا و صادرکننده گواهی سپرده سکه طلا، فعالیت خود را آغاز کرد. خزانه بانک آینده با ظرفیت ۱۵۰ هزار سکه، به‌عنوان پنجمین خزانه سکه طلای پذیرفته‌شده در بورس کالای ایران، آماده انجام معاملات گواهی سپرده سکه تمام‌بهار آزادی است. گواهی سپرده سکه طلا، سندی است که مالکیت یک فرد بر تعداد مشخصی سکه را نشان می‌دهد.
دارندگان سکه فیزیکی می‌توانند با همراه داشتن مدارک شناسایی به خزانه بانک آینده رجوع کرده، ضمن تحویل سکه‌های خود، گواهی سپرده را دریافت نمایند؛ پس از یک روز و با اعتبارسنجی سکه‌ها توسط بانک، قبض انبار صادر می‌شود؛ دارنده این قبض می‌تواند این قبض را با حضور در کارگزاری یا به‌صورت آنلاین بفروشد؛ مبلغ موردنظر پس از یک روز قابل‌برداشت از حساب خواهد بود. دارندگان گواهی سپرده سکه نیز می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی خود، پس از یک روز از خرید گواهی به خزانه بانک آینده در تهران، خیابان بخارست، خیابان پانزدهم، ساختمان شماره یک بانک آینده رجوع کرده، با ارائه گواهی، سکه‌های خود را دریافت نمایند.
هزینه اصالت‌سنجی برای آورنده سکه، ۳۰۰۰ تومان به ازای هر سکه و هزینه نگه‌داری روزانه، ۷۰ تومان برای هر قطعه سکه است.
این روش، برای کسانی‌که می‌خواهند سکه را نگه‌داری کنند، بسیار امن و بدون دغدغه سرقت خواهد بود؛ از سوی دیگر، آن دسته از افرادی‌که می‌خواهند سکه را دائماً خرید و فروش کنند نیازی به دریافت و تحویل مستمر سکه نخواهند داشت و صرفاً از طریق کارگزاری یا به‌صورت آنلاین می‌توانند سکه خرید و فروش کنند؛ از دیگر مزایای این گواهی سپرده، می‌توان به امکان بهره‌برداری از آن، به‌عنوان وثیقه، جهت اخذ تسهیلات کوتاه‌مدت از شبکه بانکی اشاره کرد.
متقاضیان می‌توانند اطلاعات بیش‌تر را از مرکز ارتباط بانک آینده به شماره ۲۷۶۶۳۲۰۰-۰۲۱ بگیرند.
 
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر