/
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

شورون، کارکنان میدان نفتی چنگیز را به خانه فرستاد

شرکت شورون حدود دو سوم از کارکنان میدان نفتی بزرگ چنگیز در قزاقستان را در پی شیوع ویروس کرونا در این منطقه به خانه فرستاد.
کد خبر : ۲۸۸۶۵
به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، مایک ویرث، مدیرعامل شورون در نشست سالانه با سهامداران شرکت که به صورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد تقریبا ۲۰ هزار نفر از کارکنان پروژه نفتی چنگیز به خانه فرستاده شدند و در هنگام عزیمت، از آنها تست کرونا گرفته شد.

کارکنان بخشهای مهم که همچنان در این پروژه حضور دارند، در مراکز اسکان پراکنده شده اند و از آنها تست کرونا گرفته شده و ملزم شده اند از وسایل حفاظت شخصی استفاده کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کاهش کارکنان جدیدترین ضربه به این غول نفتی است که در اوایل دهه ۱۹۹۰ وارد قزاقستان شد. شورون تحلیل‌گران را در اواخر سال گذشته پس از اعلام افزایش ۲۵ درصدی هزینه برای میدان نفتی چنگیز غافلگیر کرد.

مدیرعامل شورون اظهار کرد که این پروژه حدود دو ماه پیش حدود ۳۰ هزار نیروی کار داشت.

همچنین بر اساس خبر جداگانه دیگری که از سوی رویترز منتشر شد، فلورس پانیاگوا، سخنگوی شورون تایید کرد این شرکت که تا پایان دسامبر ۴۸ هزار کارمند داشت، قصد دارد حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از کارمندان جهانی خود را تعدیل کند.

این تولیدکننده نفت پیش از این کاهش ۳۰ درصدی بودجه سال ۲۰۲۰ خود و تعدیل داوطلبانه مشاغل در پی افت شدید قیمت‌های نفت و تقاضای اندک برای نفت و گاز به دلیل پاندمی ویروس کرونا را اعلام کرده بود.

به گفته سخنگوی شورون، حذف ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ فرصت شغلی در واکنش به شرایط فعلی بازار صورت می گیرد که تاثیر آن روی هر واحد کسب و کار و منطقه ای متفاوت است. عمده تعدیل کارکنان شورون امسال صورت خواهد گرفت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر