/
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا یک سوم کاهش یافت

صادرات گاز طبیعی آمریکا کم کم با مشکل مواجه می‌شوند چرا که ده‌ها محموله کشتی حامل آن به علت تقاضای ضعیف کنسل شده‌اند.
کد خبر : ۲۸۸۷۱
به گزارش نبض نفت به نقل از راشاتودی، صادرات گاز طبیعی آمریکا کم کم با مشکل مواجه می‌شوند چرا که ده‌ها محموله کشتی حامل آن به علت تقاضای ضعیف کنسل شده‌اند.

طبق اعلام اس‌اندپی گلوبال پلاتز، ۴۵ محموله کشتی حامل ال‌ان‌جی که قرار بود در ماه جولای از بنادر آمریکا صادر شوند توسط مشتریان کنسل شده‌اند. به این ترتیب میزان کنسل شدن محموله‌های ال‌ان‌جی در ماه جولای دو برابر ماه ژوئن شد و حالا صادرات گاز طبیعی آمریکا با یک سوم افت مواجه شده است.

درست مانند بازارهای نفت خام بازارهای گاز طبیعی هم به علت پاندمی کرونا تحت فشار شدیدی قرار گرفته‌اند چراکه تقاضا به شدت پایین آمده است. اما برخی شرایط در بازار نفت و گاز متفاوت هستند.

موجی از عرضه ال‌ان‌جی در ۲۰۱۹ حتی قبل از افت جهانی اقتصاد باعث افت بازارهای گاز شده بود.

قیمت ال‌ان‌جی در آسیا برای چندین ماه بسیار پایین باقی مانده بود و پاندمی کرونا باعث شد قیمت‌ها حتی پایین‌تر بیایند. قیمت پیش‌خرید هر واحد گرمایی انگلیسی ال‌ان‌جی برای تحویل در ماه جولای به ۲.۱۲۵ دلار کاهش یافته بود.

متیو شروهان، تحلیل‌گر ارشد ای‌اچ‌اس مارکیت می‌گوید: این قیمت‌ها نشان می‌دهد که ال‌ان‌جی آمریکا حداقل تا ماه سپتامبر بی‌پول خواهد بود و این در حالی است که روند کنسل شدن محموله‌ها ادامه خواهد یافت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر