/
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

شرکت رزنفت روسیه کاهش تولید نفت را دردناک توصیف می‌کند

شرکت رزنفت روسیه نفت خام کافی در اختیار ندارد تا به خریداران دارای قراردادهای بلند مدت خود تحویل دهد و مجبور است ارسال محموله‌های نفتی به خریداران بزرگ خود مثل گلنکور و ترافیگورا را علیرغم تقاضای خوب، پایین بیاورد.
کد خبر : ۲۸۸۸۴
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، شرکت رزنفت روسیه نفت خام کافی در اختیار ندارد تا به خریداران دارای قراردادهای بلند مدت خود تحویل دهد.

 به گفته دو منبع آگاه، شرکت رز نفت به وزارت انرژی این کشور اعلام کرده ادامه کاهش تولید تا پایان سال جاری میلادی سخت خواهد بود. این شرکت باید ارسال محموله‌های نفتی به خریداران بزرگ خود مثل گلنکور و ترافیگورا را علیرغم تقاضای خوب، پایین بیاورد.

 ایگور سچین، مدیرعامل رز نفت طی بیانیه ای اعلام کرد:«  شکی وجود ندارد که رزنفت علی رغم کاهش تولید طبق قرارداد اوپک پلاس، به قراردادهای عرضه نفت خود با همتایان خارجی و روسی به شدت متعهد خواهد بود».

 رئیس جمهور ولادمیر پوتین که تصمیم‌گیرنده اصلی در سیاست نفتی روسیه است، در روز چهارشنبه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مورد همکاری نزدیک در کاهش تولید طبق قراردادی که در آوریل بسته شده گفتگو کرد. هدف از این قرارداد متعادل کردن بازار نفت در شرایط همه‌گیری ویروس کروناست.

 عربستان سعودی پیشنهاد تمدید قرارداد کاهش تولید را تا ماه دسامبر داده است.

 به گفته یکی از منابع آشنا با عملیات های رزنفت:« رزنفت با مشکل مواجه شده است. آنها باید نفت در اختیار پالایشگاه ها و خریداران بلندمدت خود قرار دهند و هیچ منبعی ندارند».

رزنفت که تحت مدیریت ایگور سچین، یکی از متحدان نزدیک پوتین قرار دارد، مدت ها مخالف کاهش تولید همگام با اوپک بود ولی طبق دستور رئیس جمهور که خواستار همکاری های عمیق سیاسی با خاورمیانه است این قرارداد را قبول کرد.

 این شرکت که بیشتر قراردادها با خریدارانش بلندمدت است، تا حالا 17 درصد تولید خود را در ماه مه نسبت به آوریل کاهش داده است.

 شرکت رزنفت در ماه ژوئن 800 هزار تن نفت در هشت محموله از بنادر بالتیک صادر میکند. صادرات این کشور در آوریل 27 محموله و در ماه مه 13 محموله بوده است. این در شرایطی است که تقاضای نفت در اروپا افزایش یافته و ارزش نفت خام اورال روسیه بالا رفته است.

گلنکور که یک قرارداد 5 ساله با رزنفت دارد، دو محموله از نفت بالتیک را در ژوئن دریافت میکند در حالی که در آوریل 8 محموله گرفته بود. ترافیگورا هم تنها یک محموله دریافت می‌کند. این شرکت در ماه قبل 10 محموله دریافتی داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر