/
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

برندگان و بازندگان سقوط قیمت نفت

سقوط قیمت نفت شاید خبر بدی برای صنعت نفت باشد، ولی برای خانه هایی که سوخت آنها نفت گرمایشی است، یک مزیت به حساب می آید.
کد خبر : ۲۸۸۹۸
 نبض نفت - صنعت نفت و گاز انگلیس هشدار داده احتمالا 30 هزار نفر به خاطر همه گیری ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت تا پایین ترین حد طی 20 سال گذشته، شغل خود را از دست می دهند.

 به این ترتیب هزینه گرم کردن در خانه هایی که از نفت گرمایشی استفاده میکنند 75 درصد کاهش می یابد. ولی این نگرانی وجود دارد مصرف کنندگانی که سوخت ارزان اضافی در خانه‌های خود ذخیره می‌کنند، مورد سرقت قرار بگیرند.

 حدود 1.5 میلیون خانه در انگلیس از نفت گرمایشی استفاده می‌کنند. این رقم در ولز حدود 114 هزار خانواده است. اکثر این خانه ها در مناطق روستایی قرار دارند که به شبکه اصلی عرضه گاز متصل نیستند. قیمت نفت گرمایشی از 54 پوند در هر لیتر در ژانویه به 20 پوند در هفته‌های اخیر رسیده است و مصرف کنندگان از این کاهش قیمت بهره می برند.

 بزرگترین عرضه کننده نفت گرمایشی در انگلیس اعلام کرده تقاضا به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.برخی مصرف کنندگان مخازن اضافی خریداری می کنند تا بتوانند سوخت ارزان بیشتری را ذخیره کنند. به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها 75 درصد از این کاهش قیمت سود کرده اند.

 کاهش قیمت نفت یک نقطه مثبت در این شرایط سخت بوده است ولی به گفته متخصصان، ذخیره‌سازی بیش از حد نفت باعث رکود کسب و کار این صنعت در آینده خواهد شد.

 بینی می‌شود قیمت نفت طی ماه‌های آینده کمی بهبود یابد ولی این سطح نسبتا پایین را تا مدت ها حفظ خواهد کرد.

 بسیاری نگرانند قیمت نفت با همان سرعتی که کاهش یافته افزایش یابد.

 قیمت بنزین هم طی بحران کرونا کاهش یافته ولی به خاطر میزان مالیات ها، کاهش قیمت آن چندان قابل توجه نبوده است.

 قیمت یک لیتر بنزین بدون سرب از 127 پوند در ژانویه به 107 پوند رسیده است. بسیاری ادعا می کنند شرکت های تولید بنزین قیمت پایین نفت را در پمپ بنزینها لحاظ نکرده و جیب رانندگان را خالی میکنند.

 صنعت نفت هم باید مثل تمام بخش‌های دیگر باید منتظر پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد باشد.

 متخصصان صنعت نفت می‌گویند مسئله ذخیره سازی اولین چیزی است که پالایشگاه ها با آن مواجه هستند. نفتکش‌های حامل نفت مجبورند در بنادر منتظر افزایش تقاضا بمانند.

 یکی از مزیت‌های همه‌گیری ویروس کرونا این بود که کسب و کارها متوجه شدند می توانند بسیاری از کارکنان خود را در خانه به کار بگیرند و تقاضا برای سوخت می‌تواند همچنان پایین تر از سطح قبل از همه گیری ویروس کرونا باشد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر