/
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

۱۵۰ روستای کردستان امسال گازرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اعلام کرد که گازرسانی به ۱۵۰ روستا از جمله برنامه‌های امسال این شرکت است.
کد خبر : ۲۸۹۱۱
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری به برنامه‌های شرکت گاز استان کردستان در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: گازرسانی به ۱۵۰ روستا تا پایان امسال و بهره‌برداری از این طرح‌ها به‌گونه‌ای که ضریب پوشش گازرسانی روستایی به بالای ۹۵ درصد برسد، از اهم برنامه‌های اولویت‌دار شرکت گاز استان کردستان به شمار می‌رود که مراحل امکان‌سنجی و مناقصات آن در حال برگزاری است.

وی درباره گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی اظهار کرد: در بخش صنایع نیز برای ۳۰۰ واحد باقی‌مانده از مصوبه شورای اقتصاد، برنامه‌ریزی شده که این واحدها شامل مرغداری، دامپروری، گلخانه، کارخانه تولید آسفالت و... می‌شود که ان‌شاءالله تا پایان امسال بتوانیم بیش از ۹۰ درصد واحدهای مشمول مصوبه شورای اقتصاد را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به عملکرد این شرکت در سال ۹۸ گفت: با وجود همه مشکلات موجود به‌ویژه شیوع ویروس کرونا، شرکت گاز استان کردستان اسفندماه پارسال موفق شد حدود ۹۰ درصد به اهداف کمّی خود در سال ۹۸ دست یابد.

فعله‌گری اظهار کرد: براساس مصوبه شرکت ملی گاز ایران، تحقق اهداف در چهار بخش احداث شبکه، نصب انشعاب، اشتراک‌پذیری و میزان مصرف گاز بوده که ما در بخش نخست، ۱۰۰ درصد، در بخش دوم معادل ۹۰ درصد و در بخش اشتراک‌پذیری نیز حدود ۹۰ درصد به اهداف مورد نظر دست یافته‌ایم و در بخش مصرف نیز بیش از مقدار مورد نظر، مصرف نشده است.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان کردستان در سال ۹۸ با اجرای بیش از ۸۸۳ کیلومتر شبکه‌گذاری در بخش شهری و روستایی که ۶۹۵ کیلومتر آن، معادل ۷۹ درصد در مناطق محروم روستایی بوده و منجر به گازرسانی به ۱۲۸ روستا و ۱۹ منطقه مرزی کوخ‌نشین شده، در این زمینه رکورد زد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تأکید کرد: این میزان گازرسانی، منجر به آن شد که بالغ بر ۲۰ هزار و ۸۹۰ مشترک جدید به شبکه گاز سراسری متصل شوند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر