/
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

آخرین نفتکش ایرانی امروز وارد آب‌های ونزوئلا می‌شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: در صورت درخواست ونزوئلا همکاری‌های ایران و آن کشور در بخش‌های مختلف ادامه خواهد داشت. آخرین نفتکش ایرانی امروز وارد سواحل ونزوئلا می‌شود.
کد خبر : ۲۸۹۵۳

نبض نفت - غلامرضا انصاری در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی که در وزارت امور خارجه برگزار شد اظهار داشت : برنامه بازگشت نفتکش های رسیده به کشور نیز تنظیم شده است .

وی تاکید کرد : نفتکش های ایرانی بدون هیچ حادثه و گرفتاری تولیدات پایین دستی ما را به ونزوئلا رساندند و همکاری بسیار خوبی میان دو کشور وجود دارد .

انصاری ادامه داد : ونزوئلا یکی از بازارهای خوب برای تولیدات پایین دستی و نفت ما به شمار می رود و در صورتی که متقاضی باشند می توانیم در بخش های مختلف این همکاری ها را ادامه دهیم .

وی گفت : ونزوئلا درخواست تعمیر تاسیسات خود را از جمهوری اسلامی ایران و به دست متخصصان کشورمان داشته که این موضوع در حال بررسی است.

مذاکرات جدید ایران با اوراسیا درباره تجارت آزاد آغاز می شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ویروس کرونا آثار تخریبی جدی بر تجارت ایران با اوراسیا نداشته است گفت : مذاکرات جدید ایران با اوراسیا درباره تجارت آزاد در ماههای آینده آغاز می شود .

غلامرضا انصاری در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی به موضوع این جلسه که بررسی روند فعالیت تجارت ایران با کشورهای عضو این اتحادیه بود اشاره کرد و افزود : در نشست امروز موافقتنامه ترجیحی ایران با اوراسیا که آبان ماه به پایان می رسد مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس گزارشها تجارت میان دو طرف مثبت است .

وی ادامه داد : بر اساس گزارشها امروز در مقایسه با ماههای اول این موافقتنامه رشد قابل توجهی داشته ایم بنابراین با توجه به پایان دوره یک ساله این موافقتنامه در آبان ماه از دستگاههای مرتبط مانند وزارت صمت که سهم بیشتری در زمینه صادرات و تجارت دارند خواستیم برای مذاکرات اصلی آمادگی های لازم را داشته باشند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت : مدت مذاکرات تجارت آزاد دو سال است و در این مدت فرصت داریم به رشد قابل توجهی در تجارت با کشورهای اوراسیا برسیم و پس از پایان سه سال وارد موافقتنامه آزاد تجارت شویم .

انصاری موضوع همکاری های بانکی و پولی را دیگر موضوع اصلی نشست امروز برشمرد و گفت : خوشبختانه بانک مرکزی برای همکاری با کشورهای اوراسیا پیشنهادهای خوبی داشته و با بررسی و کارشناسی های در دست اجرا این موارد را در مذاکره آتی بیان خواهیم کرد .

وی افزود: بیش از یک میلیارد دلار تجارت بین طرفین صورت گرفته است که امیدواریم در آینده نزدیک این رقم افزایش یابد و در هر صورت وزارت امور خارجه برای تسهیل روابط اقتصادی آماده همکاری با دستگاهها و نهادهای مرتبط به منظور توسعه روابط اقتصادی با کشورهای خارجی است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر