/
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

اعلام آخرین وضع پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی

مدیر پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ، آخرین وضع پیشرفت این پروژه‌ها را تشریح کرد.
کد خبر : ۲۸۹۵۹

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، رضا مهدی‌پور از پایان عملیات حفاری سومین حلقه چاه اکتشافی آغاز عملیات حفاری نهمین حلقه چاه اکتشافی در مناطق خشکی کشور خبر داد و گفت: حفاری چاه آرمان -۱ در استان خوزستان، آبان‌ماه ۹۷ با کاربست دستگاه حفاری سنگین ۳۲ فتح کلید خورده بود.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی و همکاری مستمر میان متخصصان و مهندسان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، زمینه اجرای موفق و منطبق با برنامه این پروژه‌ها را که مشتمل بر ۱۴ حلقه چاه می‌شود در پی داشته است، افزود: با پایان حفاری چاه یادشده، دکل حفاری ۳۲ فتح به موقعیت جدید در شهرستان گناوه انتقال یافت و حفاری چاه اکتشافی را از اردیبهشت‌ماه آغاز کرد.

مهدی‌پور گفت: هم‌اکنون از ۱۴ حلقه چاه تعریف‌شده در این دو پروژه، حفاری ۹ حلقه چاه اجرایی شده که عملیات حفاری دو حلقه چاه در استان خوزستان و یک حلقه در استان فارس پایان یافته است. حفاری ۶ حلقه چاه نیز با به‌کارگیری دستگاه‌های حفاری ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۴۰، ۷۴ و ۸۹ فتح در استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی تا امروز ۳۲ هزار و ۳۰۰ متر حفاری به ثبت رسیده است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی واحد متقاضی، تا پایان امسال عملیات حفاری چهار حلقه چاه از ۶ حلقه چاه مورد اشاره پایان می‌یابد.

مدیر پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری اجرای هم‌زمان این دو پروژه را از آن دسته پروژه‌های فعال، موفق و سرآمد این شرکت برشمرد و افزود: عملیات اجرایی پروژه هشت حلقه چاه اکتشافی تیرماه و پروژه ۶ حلقه در بهمن‌ماه سال ۹۷ کلید خورد و طبق برنامه ادامه دارد.

وی افزود: از نکات با اهمیت و برجسته این پروژه‌ها اکنون می‌توان به کشف میدان عظیم گازی ارم از طریق حفاری چاه اکتشافی دنگ -۱ در منطقه خنج  استان فارس با دستگاه ۳۳ فتح و همچنین کشف دومین مخزن بزرگ نفتی در استان خوزستان که تحت عنوان میدان نفتی نام‌آوران نامگذاری شده است، اشاره کرد.

مهدی‌پور تصریح کرد: کشف هر میدان نفتی یا گازی بی‌تردید سبب ایجاد منابع جدیدی از ثروت خواهد شد که می‌تواند دورنمای درازمدت و ویژه‌ای برای کشور به همراه داشته باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر