/
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

شرایط برای همکاری ایران و فنلاند در زمینه نفت و انرژی فراهم است

رئیس‌جمهوری گفت: ایران و فنلاند ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، سرمایه‌گذاری در زمینه نفت و انرژی، کشاورزی و فناوری دارند که باید از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را ببریم.
کد خبر : ۲۹۰۰۶
به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خردادماه) در تماس تلفنی با سالی نینیسته، رئیس‌جمهوری فنلاند، با اشاره به اینکه برجام با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تأیید قرار گرفته است، گفت: اقدام آمریکا در خروج از برجام مخالف قطعنامه شورای امنیت و مغایر با قوانین بین‌المللی، عرف سیاسی و همه تعهدهای اخلاقی بود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه متأسفانه آمریکایی‌ها در هیچ مرحله‌ای از خود حسن نیت نشان ندادند و حتی در شرایط شیوع ویروس کرونا نیز برخلاف اصول انسانی و حقوق بشر به اعمال تحریم‌های غیرقانونی و افزایش فشارهای اقتصادی علیه ملت ایران ادامه دادند، افزود: آمریکایی‌ها باید متوجه شده باشند که در پیش گرفتن این مسیر سودی برای آنها نخواهد داشت و برهم زدن برجام به ضرر همه است.

وی در ادامه این گفت‌وگو مناسبات دوجانبه ایران و فنلاند را دوستانه دانست و تصریح کرد: دو کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، سرمایه‌گذاری در زمینه نفت و انرژی، کشاورزی و فناوری دارند که باید از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را ببریم.

رئیس‌جمهوری فنلاند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با استقبال از راه‌اندازی سازوکار مالی اینستکس، آمادگی کشورش را برای پیوستن به آن اعلام کرد و گفت: از پرداخت وام صندوق بین‌المللی پول به ایران حمایت می‌کنیم.

سالی نینیسته با اعلام حمایت کامل از برجام به‌عنوان یک توافق بین‌المللی، اظهار کرد: فنلاند برای حفظ برجام همه تلاش خود را انجام می‌دهد و معتقدیم برجام باید حفظ و از سوی همه طرف‌ها اجرا شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر