/
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
دکتر ماهی کار:

بانک کشاورزی سالانه بیش از 90 درصد از پرداختی های خود را در بخش کشاورزی انجام می دهد و آثار این پرداخت از مزرعه تاسفره مردم قابل مشاهده است

مراسم تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید شعب بانک کشاورزی در استان قم با حضور دکتر ماهی کار رئیس هیات مدیره بانک برگزار شد.
کد خبر : ۲۹۰۲۱
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این جلسه که با حضور معاون استاندار، جمعی از مسئولان استانی ، مدیران شعب نظام بانکی،تشکل های بخش کشاورزی و تعدادی از مشتریان بخش کشاورزی و بازنشستگان بانک برگزار شد ، دکتر ماهی کار رئیس هیات مدیره بانک طی سخنانی ضمن عرض تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و گرامی داشت شهدای قیام 15 خرداد گفت: امروزه بانک ها نقش های مختلفی را در اجرای برنامه ها و خط مشی های دولت ایفاء می کنند ، از یک سو وظیفه جمع آوری منابع را عهده دار بوده و از طرفی تخصیص منابع را در بخش های مختلف به صورت هدفمند انجام می دهند. وی با اشاره به نقش نظام بانکی در تحقق اهداف توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور افزود: از دیدگاه کلان افزایش سهم ارزش افزوده در تولید ناخالص داخلی و از دیدگاه خرد ارائه تسهیلات به منظور گسترش سرمایه گذاری و به تبع آن افزایش فرصت های شغلی از نقش های بارز نظام بانکی است.

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: روند سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در ایران علیرغم داشتن جایگاه ویژه آن در تهیه مواد اولیه در صنایع مرتبط و نقش اساسی آن در تولید ناخالص داخلی و اشتغال به دلایلی قابل تامل است. وی افزود از یک طرف توان مالی کشاورزان خرده پا ضعیف است و از طرفی بخش خصوصی به علت ریسک بالا و پایین بودن سود مورد انتظار در بخش کشاورزی تمایل محدودی به سرمایه گذاری نشان می دهد، لذا اعتبارات اعطایی به بخش کشاورزی سبب تقویت تولید شده و می تواند استفاده بهتر از عوامل تولید و افزایش بهره وری را به ارمغان آورد .

رئیس هیات مدیره بانک عنوان کرد، بانک کشاورزی سالانه بیش از 90 درصد از پرداختی های خود را در بخش کشاورزی انجام می دهد و آثار این پرداخت از مزرعه تاسفره مردم قابل مشاهده است. وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام رهبری (مدظله العالی) به نام جهش تولید گفت: در این مسیر برنامه های عدیده ای در دستور کار شعب این بانک قرار گرفته است و جهش تولید فرصت مناسبی را به منظور توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی فراهم آورده است.

دکتر ماهی کار با برشمردن برنامه های بانک در سال جاری بر ساده سازی روش ها ، تخصیص اعتبارات بیشتر در راستای حفظ فرصت های شغلی موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید ، تکمیل و راه اندازی طرح های راکد و بلاتکلیف ، حمایت از زنجیره ارزش محصولات کشاورزی ، حمایت از توسعه گلخانه ها ، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و سامانه های نوین آبیاری ، حمایت از صنایع تبدیلی ، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی ، حمایت از استارت آپ ها و فین تک ها و کسب و کارهای نوآور و دانش بنیان ، حمایت از آفزایش تولید آبزیان در قفس به لحاظ داشتن سواحل دریایی طولانی ، و گسترش چتر بیمه ای بخش تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه بانکداری دیجیتال و با هدف کاهش حضور مشتریان در شعب اقدامات عدیده ای انجام شده است افزود، در تصدیق این مهم طی چند ماه گذشته در دوره شیوع ویروس کرونا در قالب 7 سیاست و 26 برنامه ، 77 اقدام عملیاتی شده که قطعاً در افزایش رضایت مشتریان و تکریم آنان موثر واقع شده است و علاوه بر اقدامات مذکور واگذاری اموال و فروش دارایی های راکد و غیر ضرور نیز در سال جاری به طور جدی در دستور کار این بانک بوده و منابع حاصل از این اقدام در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

رئیس هیات مدیره بانک ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در دوره مدیریت مهندس خانی مدیر سابق شعب بانک در استان قم گفت: در این مدت به واسطه اهتمام سرمایه انسانی بانک هنرمندانه ترین تابلو عملکرد به تصویر کشیده شد و بانک قطعاً در ادامه مسیر نیز به انحاء مختلف از تجربیات ایشان بهره خواهد برد.

دکتر ماهی کار با معرفی مهندس زبردستی به عنوان مدیر جدید شعب بانک دراستان قم گفت : امیداوریم با یاری و همراهی و همکاری بانک یاوران و بانک باوران اعم از مسئولان استانی و همکاران بانک بستری فراهم شود که وی نیز با برنامه های مترقی در اختیار مشمول عنایت "فاستبقوالخیرات" باشند و بانک در خدمت رسانی به مردم عزیز این خطه از ایران زمین همچنان پیشگام و پیشتاز باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر