/
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

ساخت ۴ طرح جدید پتروشیمی به‌زودی آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) گفت: این شرکت به‌زودی ساخت چهار طرح جدید پایین‌دستی پتروشیمی را با هدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام‌فروشی و اشتغال‌آفرینی پایدار آغاز می‌کند.
کد خبر : ۲۹۱۳۸
به گزارش نبض نفت، رسول اشرف‌زاده امروز (یکشنبه، ۱۸ خردادماه) در نشست خبری با اشاره به حرکت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به سمت توسعه صنایع تکمیلی اظهار کرد: محصولاتی که در این صنایع تولید می‌شود، راهبردی و ارزش‌آفرین هستند و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌کنند.

وی با قدردانی از اعتماد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای واگذاری چهار طرح جدید به شرکت پترول به‌عنوان مجری در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است، افزود: احداث طرح «متیل آمین» با ظرفیت تولید سالانه ۲۲.۵ هزار تن محصول و سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون دلاری در سنقر کرمانشاه، طرح «سود پرک» با ظرفیت تولید سالانه ۴۵ هزار تن محصول و سرمایه‌گذاری ۱۰.۳ میلیون دلاری در ماهشهر، طرح «کریستال ملامین» با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن محصول و سرمایه‌گذاری ۴۱.۶ میلیون دلاری در لردگان و طرح «پلی‌آلومینیوم کلراید» با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن محصول و سرمایه‌گذاری ۱۱.۳۹ میلیون دلاری در ارومیه امسال آغاز خواهد شد.

مدیرعامل پترول ادامه داد: در طرح «متیل‌آمین» برای نخستین بار در کشور به سمت تکمیل زنجیره متانول و آمونیاک حرکت می‌شود.

اشرف‌زاده با اشاره به اینکه منابع ریالی این چهار طرح تأمین و مذاکرات تأمین منابع ارزی نیز انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: با ساخت و بهره‌برداری از این چهار طرح ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور سالانه بیش از ۱۰۷ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه صنایع تکمیلی، جلوگیری از واردات برخی محصولات پتروشیمیایی و شیمیایی، اشتغال‌آفرینی پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور و توسعه محصولات متنوع و راهبردی را از اهداف اساسی اجرای چهار طرح جدید عنوان کرد.

مدیرعامل پترول تصریح کرد: پارک پلی‌پروپیلن ایلام، پارک اوره‌رزینی و کریستال ملامین لردگان و پارک ملامین ارومیه در قالب پارک‌های صنعتی از سوی بخش خصوصی اجرا می‌شود که پترول به عنوان سهامدار در این طرح‌ها حضور خواهد داشت.

اشرف‌زاده با بیان اینکه امسال سه واحد الفین ایلام، پتروشیمی لردگان و سولفات پتاسیم ارومیه به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی افزوده خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر