/
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

آیا پرداخت پیامکی گازبها را افزایش می‌دهد؟

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: در یک مجتمع 20 واحدی هم خانوارها می‌توانند تلفن‌همراه خود را معرفی کرده و از کارکرد و مبلغ گاز مصرفی مطلع شوند.
کد خبر : ۲۹۲۵۰

نبض نفت - محمد عسگری با اشاره به حذف قبوض کاغذی گاز اظهار داشت: در حال حاضر حدود 24 میلیون نفر مشترک گاز در کشور وجود دارد که از این تعداد 21.5 میلیون نفر شماره همراه‌شان در سامانه پرداخت الکترونیکی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه حذف قبوض تغییری در محاسبه صورتحساب‌ها نداشته است، افزود: محاسبات گازبها طبق روال قبلی است و تغییری در آن داده نشده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز تصریح کرد: در حال حاضر 95 درصد قبوض جمع‌آوری شده و پیامکی ارسال می‌شود و مگر اینکه خود افراد نخواسته باشند، علاوه بر این افراد با مراجعه به سایت می‌توانند پرینت صورتحساب خود را دریافت کنند.

وی درباره نحوه دریافت صورتحساب گاز در مجتمع‌ها نیز توضیح داد: برای هر یک شماره تلفن می‌توان تا بی‌نهایت ملک و برای یک ملک هم می‌توان بی‌نهایت شماره‌تلفن تعریف کرد، به طور مثال یک مجتمع 20 واحدی هم خانوارها می‌توانند تلفن‌همراه خود را معرفی کرده و از کارکرد و مبلغ گاز مصرفی مطلع شوند.

عسگری حذف قبوض کاغذی را در راستای دولت الکترونیک و ایجاد سهولت در انجام امور دانست و گفت: این اقدام منجر به صرفه‌جویی سالانه 85 میلیارد تومان می‌شود.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر