/
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مدير عامل شركت گاز استان كردستان؛

ادامه خدمات شركت گاز استان كردستان در دوران كرونا

مدير عامل شرکت گاز استان كردستان گفت: چیزی که برای همه آشکار است این که خانه نشینی و تعطیلی مشاغل و مراکز آموزشی دنیا به طور ویژه‌ای مصرف انرژی، انتشار گاز کربن، اقتصاد سبز و انرژی تجدید پذیر را تحت تأثیر قرار داده است و گزارشات نشان می‌دهد که مصرف گاز طبيعي در ارديبهشت ماه سال جاري در بخش حانگي با 1 درصد افزايش مصرف روبرو بوده است.
کد خبر : ۲۹۲۷۲
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری همچنین با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی مصرف آب گرم و به دنبال آن گاز طبیعی در استان افزایش یافته است،  تصریح کرد: به طور قطع در این برهه از زمان كه هوا به سوي گرم شدن پيش مي رود بايستي مصرف گاز طبيعي در بخش خانگی با كاهش روبرو مي شد ولي شاهد افزايش مصرف هستيم.

فعله گري به ميزان مصرف ارديبشهت ماه سال جاري و مقايسه آن با سال قبل اشاره كرد و اظهارداشت : ميزان مصرف گاز طبيعي  بدون احتساب مصرف نيروگاه سيكل تركيبي در ارديبهشت ماه سال 99  نسبت به سال 98 با افزايش 1 درصدي روبرو بوده و مصرف ارديبهشت ماه سال گذشته 156 ميليون و 804 هزار و 254 متر مكعب بوده كه اين ميزان در سال 99  و با احتساب افزايش مصرف به 157 ميليون و 797هزار و 772  متر مكعب رسيده است .

وي يادآور شد : در مجموع مصارف گاز طبيعي در تمام بخش ها با احتساب مصرف نيروگاه سيكل تركيبي سنندج در ماه هاي فروردين و ارديبهشت سال جاري و مقايسه آن نسبت به سال گذشته روند افزايشي  13 درصد را نشان مي دهد.

فعله گري با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت گاز طبیعی همانند چند سال گذشته افزایش قیمتی نداشته است، گفت: با رعايت موارد صرفه جويي در مصرف گاز طبيعي هم مي توان به اقتصاد خانواده خود كمك كرده و هم از منابع انرژي براي نسل آينده صيانت بعمل آورد.

وی تاکید کرد: با وجود شیوع کرونا در کشور قبوض مشترکین گاز طبق روال گذشته همچنان به صورت پیامکی ارسال خواهد شد و از مشتركين محترم درخواست مي گردد نسبت به پرداخت به موقع گاز بهاء اقدام نمايند .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر