/
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
ظریف:

به‌ همکاری با آژانس اتمی ادامه خواهیم داد

ظریف وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد به‌زودی دیداری سه جانبه با روسیه و ترکیه درباره روند آستانه برگزار خواهد شد.
کد خبر : ۲۹۳۷۸
نبض نفت - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده است در کنفرانس خبری پس از مذاکرات امروز خود با سرگئی لاوروف همتای روس خود گفت: به‌زودی دیداری سه جانبه با روسیه و ترکیه درباره روند آستانه برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه نیز در این باره گفت: نشست بعدی درباره روند آستانه در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: یک کنفرانس ویدئویی میان روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه پیش از برگزرای نشست تهران درباره روند آستانه برگزار خواهد شد.

لاوروف درباره لفاظی های اخیر آمریکا گفت: اینکه واشنگتن کشورهای دنیا را به دلیل تعامل با ایران تهدید می کند در تضاد با قوانین بین المللی است.

وی تاکید کرد: درباره برنامه هسته ای ایران گفت‌وگو و بر ضرورت حفظ برجام تاکید کردیم.

وزیر خارجه روسیه گفت: گزارش آژانس درباره ایران به رسانه ها درز پیدا کرده و این موضوع مکررا تکرار شده و این پذیرفتنی نیست.

لاوروف با اشاره به تلاش های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد: روسیه تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را قانونی نمی داند و هر اقدامی برای خنثی کردن آن انجام خواهیم داد.

در ادامه کنفرانس خبری ظریف درباره نشست شورای حکام گفت: ما به توافق هسته ای (برجام) پایبند بوده ایم و به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: ایالات متحده از زمان خروج از برجام از تمام ابزارها برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کرده و این امر موضوع غیرقابل قبول است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر