/
۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

آژانس بین المللی انرژی خواستار تلاش بیشتر اتحادیه اروپا برای تغییرات جوی شد

آژانس بین المللی انرژی (IEA) در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا یک برنامه احیای سبز قابل تحسین دارد اما اگر بخواهد به اهداف بلندپروازانه خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دست یابد، به سیاستهای قویتری نیاز دارد.
کد خبر : ۲۹۶۰۲
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، آژانس بین المللی انرژی (IEA) روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا یک برنامه احیای سبز قابل تحسین دارد اما اگر بخواهد به اهداف بلندپروازانه خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دست یابد، به سیاستهای قویتری نیاز دارد.

این آژانس در ادامه تاکید کرد که بلوک اتحادیه اروپا در بخش انرژی پاک، جایی که سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در حال رشد است، پیشرفت خوبی داشته است، اما در صرفه جویی مصرف انرژی در حمل و نقل، ساختمان‌ها و لوازم خانگی پیشرفت کندی داشته است.

اتحادیه اروپا پایان سال گذشته از «پیمان سبز اروپا» رونمایی کرد، برنامه‌ای برای خنثی کردن تغییرات آب و هوا تا سال 2050. طبق این توافق نامه، اتحادیه اروپا از سرمایه‌گذاری در مشاغل پایدار، فناوری‌ها و راه حل‌ها و در تولید انرژی سبز و تولید برق حمایت خواهد کرد.

این پیمان همچنین شامل یک صندوق به اصطلاح «فقط انتقال» برای حمایت مالی از مناطق و یا کشورهایی که به زغال سنگ وابسته هستند، می‌شود.

در پی بحران بیماری کووید-19، اتحادیه اروپا ابزارهای تأمین اعتبار را برای حمایت از سرمایه‌گذاری در بهبود اقتصادی با محوریت انتقال سبز و دیجیتال پیشنهاد داد.

براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، توافق نامه سبز اروپا فرصتی واقعی برای تقویت سرمایه‌گذاری در انتقال انرژی پاک است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی، در بیانیه‌ای گفت: با برنامه‌های خود برای بهبودی اقتصادی، اتحادیه اروپا فرصتی واقعی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد شغل و حمایت از تحول طولانی مدت بخش انرژی دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر