/
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

اروپا نفت خام روسیه را به خاطر قیمت بالای آن نمی‌خرد

با افزایش قیمت نفت روسیه، پالایشگاه های اروپا به دنبال جایگزینی برای آن می گردند و ترجیح می‌دهند نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یا نفت غرب آفریقا را بخرند.
کد خبر : ۲۹۶۱۶
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، پالایشگاههای اروپا نفت خام اورال روسیه را که حالا پس از کاهش صادرات نفت این کشور طبق قرارداد اوپک پلاس گرانتر از نفت برنت شده، پس می زنند.

طی چند هفته گذشته، قیمت نفت اورال روسیه که ترکیبی از نفت خام ترش سنگین از کوه های اورال این کشور و نفت سبک از غرب سیبری است، افزایش یافته و گران تر از نفت برنت معامله می شود. روسیه صادرات این درجه از نفت خود را تا حد قابل ملاحظه‌ای پایین آورده است.

 این درجه از نفت روسیه در ماه آوریل یعنی زمانی که قیمت نفت به خاطر کاهش تقاضا و جنگ قیمت عربستان و روسیه سقوط کرده بود، حدود 4 دلار در هر بشکه ارزان تر از نفت برنت معامله می شد. از آن زمان نفت اورال 2 دلار در هر بشکه گرانتر از نفت برنت شده است.

 انتظار می رود صادرات نفت اورال روسیه از بنادر دریای بالتیک و سیاه در ده روز اول ماه جولای حدود 880 هزار بشکه در روز باشد. این تخمین ها بر اساس برنامه بارگیری نفت این کشور صورت گرفته است. اگر همین روند طی ماه آینده ادامه یابد، صادرات نفت اورال روسیه به پایین ترین رقم طی حداقل 12 سال گذشته می‌رسد.

با افزایش قیمت نفت روسیه، پالایشگاه های اروپا به دنبال جایگزینی برای آن می گردند و ترجیح می‌دهند نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یا نفت غرب آفریقا را بخرند.

 در شرایطی که روسیه قصد دارد صادرات این درجه از نفت خود را از بنادر بالتیک تا 2.5 تن طی ماه آینده پایین بیاورد، قیمت این نفت همچنان گران تر از نفت برنت خواهد بود. روسیه در ماه ژوئن 4.4 میلیون تن نفت اورال از این بنادر صادر می کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر