/
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

راهکارهای گسترش فعالیت‌های اکتشافی شمال بررسی شد

راهکارهای گسترش فعالیت‌های اکتشافی در استان‌های شمالی کشور اعم از مطالعات زمین‌شناسی و ژئوفیزیک در بخش دریا و خشکی تشریح و بررسی شد.
کد خبر : ۲۹۶۶۶
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت خزر، علی اصولی، مدیرعامل این شرکت در نشستی که با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به‌منظور بررسی راهکارهای گسترش و توسعه فعالیت‌های اکتشافی در شمال کشور برگزار شد، گفت: در سال‌های گذشته مطالعات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف زمین‌شناسی و ژئوفیزیک در شرکت نفت خزر انجام شده که سبب همکاری‌های متعددی با شرکت‌های تابع از جمله شرکت ملی گاز و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت در بخش‌های مختلف شده است.

وی اظهار کرد: برای حفظ توازن و میزان تولید، تقویت و توسعه فعالیت‌های اکتشافی در شمال کشور مهم و ضروری است و در همین راستا شرکت نفت خزر از هرگونه همکاری و تعامل با دیگر شرکت‌ها و مدیریت‌های صنعت نفت استقبال می‌کند.

مدیرعامل شرکت نفت خزر افزود: همکاری دو مجموعه نفت خزر و مدیریت اکتشاف در زمینه توسعه فعالیت‌های اکتشافی و عملیاتی در استان‌های شمالی می‌تواند تحولات خوبی را برای صنعت نفت به همراه داشته باشد.

سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در این نشست برنامه‌های آتی این مدیریت در مناطق شمالی کشور را تشریح و درباره همکاری‌ با شرکت نفت خزر در پروژه‌های مطالعاتی و اکتشاف منابع هیدروکربوری ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: مدیریت اکتشاف همکاری با شرکت‌های توسعه‌ای شرکت ملی نفت از جمله نفت خزر را در چارچوب منافع ملی می‌بیند و از هرگونه کمک برای توسعه فعالیت‌ها در زمینه اکتشاف در استان‌های شمال کشور استقبال می‌کند.

مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر به تشریح برنامه‌های این شرکت برای فعالیت‌های جدید در منطقه گرگان پرداخت و همچنین اطلاعاتی از وضع پروژه دشت گرگان، محل اجرای پروژه و درصد پیشرفت آن ارائه کرد.

 در پایان این نشست مقرر شد کارگروهی متشکل از مدیران شرکت نفت خزر و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت برای پیشبرد فعالیت‌ها و همکاری‌ها در حوزه اکتشاف منابع هیدروکربوری در استان‌های شمالی تشکیل شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر