/
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

همه بخش‌های تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی امسال گازدار می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی وعده داد که امسال همه بخش‌های صنعتی استان نزدیک‌رسانی و گازدار می‌شوند.
کد خبر : ۲۹۷۶۲
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدرضا رهنمای توحیدی گفت: از زمان ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر نزدیک‌رسانی گاز به بخش‌های تولیدی و صنعتی مشمول این مصوبه، شرکت گاز ۹۷ درصد نزدیک‌رسانی تعهدات خود را در این بخش تحقق بخشیده است.

وی ادامه داد: از ۶۶۳ واحد صنعتی مشمول این مصوبه ۶۴۳ واحد نزدیک‌رسانی شده و صرفاً ۲۰ واحد باقی‌ مانده که به یاری خدا این تعداد نیز امسال به جرگه مصرف‌کنندگان گاز طبیعی خواهند پیوست.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت جایگزینی گاز طبیعی با سایر فرآورده‌های میان تقطیر تصریح کرد: گاز، انرژی پاک و دوستدار محیط‌زیست است و بهره‌مندی بخش‌های صنعتی و تولیدی از گاز طبیعی، افزون بر حفظ محیط‌زیست، از بعد اقتصادی نیز به لحاظ ایجاد ارزش افزوده، اهمیت قابل توجهی برای استان خواهد داشت که از دستاوردهای پروژه نزدیک‌رسانی شبکه گاز به واحدهای صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد، صرفه‌جویی ۵۷.۲ میلیون لیتر سوخت مایع در سال است.

توحیدی یادآور شد: احداث و افزایش ظرفیت هفت ایستگاه CGS در سطح استان با ظرفیت بالغ بر ۵۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت در دستور کار واحدگازرسانی به صنایع قرار دارد که این مهم، تأمین گاز تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی را در سطح استان، در صورت وجود تقاضا فراهم می‌کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر