/
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

پاسخ مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به اظهارات آقای خطیبی

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در واکنش به اظهارات اخیر مدیر پیشین امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: آثار خروجی فروش نفت در این شرایط را آنها که باید ببینند حتما دیده‌ و خواهند دید.
کد خبر : ۲۹۸۳۳
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، کسری نوری در واکنش به این اظهارات سیدمحمدعلی خطیبی طباطبایی که «هر وقت از مسئولان وزارت نفت پرسیدم چه برنامه‌ای برای فروش نفت در شرایط تحریم دارید می‌گویند نمی‌توانیم بگوییم، لو می‌رود. ما که خروجی نمی‌بینیم»، اظهار کرد: مسئله اینجاست که آقای خطیبی و امثال ایشان ابتدا باید روشن کنند که به لحاظ حقوقی چه کاره هستند و از چه جایگاهی از وزارت نفت چنین پرسشی می‌پرسند؟ این خیلی روشن و بدیهی است که وزارت نفت چنین اطلاعاتی را در اختیار هر کسی قرار ندهد.

وی با بیان اینکه واقعاً جای تعجب دارد که فردی همچون آقای خطیبی که زمانی دستی بر آتش داشته‌اند چنین سخنی را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: مگر زمانی که ایشان در امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران مسئولیت داشتند و کشور در شرایط تحریم بود اطلاعات فروش نفت را لو می‌دادند؟

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: اگر چنین کرده‌اند که واقعاً جای تعجب بسیار دارد و به‌طور حتم مراجع امنیتی و اطلاعاتی بر این موضوع واقف‌اند و اگر چنین نکرده‌اند که اکنون باید دید نیت ایشان از طرح چنین سخنانی آن هم در این مقطع زمانی چیست؟ ضمن آنکه مشاهده آثار خروجی فروش نفت در این شرایط را هم آنها که باید ببینند حتما دیده و خواهند دید.

نوری همچنین به خبرنگار شانا گفت: مایه خرسندی است چنانچه آقای خطیبی برای افکار عمومی اعلام کنند در زمان مسئولیتشان به غیر از معافیت تعیین‌شده از سوی آمریکا موفق به فروش چه مقدار نفت بوده‌اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر