/
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

اخراج ۸۶۰۰ نفر در صنعت نفت آمریکا طی ماه میلادی گذشته

گرچه روند از دست رفتن مشاغل در آمریکا در حال حاضر آهسته شده ولی تحلیل‌گران صنعتی همچنان نگران اخراج های بیشتر هستند چون آمار ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از ایالت‌های آمریکا بالا رفته و احتمالاً باعث کاهش تقاضا برای نفت خام می شود.
کد خبر : ۲۹۸۷۴

به گزارش نبض نفت به نقل از هوستون کرونیکل، گزارش جدید انجمن تجهیزات و خدمات نفتی مستقر در شهر هوستون در ایالت تگزاس آمریکا نشان می دهد شرکت های خدمات میادین نفتی که هنوز هم تحت تاثیر قیمت پایین نفت قرار دارند، 8600 نفر را در ماه ژوئن اخراج کردند.

 این بخش 670500 نفر را در ماه ژوئن در سراسر آمریکا استخدام کرد که شامل کارگران بخش حفاری، شکست هیدرولیکی و سازندگان تجهیزات می شد. این بخش 116 هزار شغل را از ماه ژوئن 2019 از دست داده است.

 تعطیلی های اعمال شده جهت مهار گسترش همه گیری ویروس کرونا تقاضای جهانی برای نفت را پایین آورد و باعث سقوط قیمت نفت در ماه های مارس و آوریل شد. از دست رفتن مشاغل در بخش خدمات در آوریل به اوج خود رسید و 59666 نفر شغل خود را در این ماه از دست دادند.

 گرچه روند از دست رفتن مشاغل در حال حاضر آهسته شده ولی تحلیل‌گران صنعتی همچنان نگران اخراج های بیشتر هستند چون آمار ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از ایالت‌های آمریکا بالا رفته و احتمالاً باعث کاهش تقاضا برای نفت خام می شود.

 نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تا 40 دلار در هر بشکه افزایش یافته است ولی بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به نفت حدود 55 دلار نیاز دارند تا برایشان سوددهی داشته باشد.

 بخش خدمات میادین نفتی در بهترین حالت 941796 نفر را در 2014 در آمریکا استخدام کرده بود یعنی پس از آنکه سقوط قیمت نفت باعث یک رکود دو ساله در آمریکا شد و یک سوم مشاغل در بخش خدمات میادین نفتی را از بین برد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر