/
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

طرح دولت الجزایر برای کاهش وابستگی به نفت با کمک بخش خصوصی

رئیس جمهور الجزایر یک طرح اقتصادی جدید جهت کاهش وابستگی به نفت و گاز اجرایی می کند که در آن نقش زیادی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۲۹۸۷۶

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، الجزایر که به خاطر کاهش درآمد خود از بخش انرژی تحت فشار شدید مالی قرار دارد، یک طرح اقتصادی جدید جهت کاهش وابستگی به نفت و گاز اجرایی می کند که در آن نقش زیادی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است. الجزایر عضوی از سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، است.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی انتخاب شد، بارها قول داده اقتصاد وابسته به نفت این کشور را با توسعه بخش‌های غیر از انرژی و پیدا کردن منابع مالی جدید اصلاح کند.

 کاهش بیشتر درآمدهای نفت و گاز طی همه گیری ویروس کرونا دولت الجزایر را مجبور کرد هزینه های عمومی را پایین آورده و پروژه‌های سرمایه‌گذاری را در تمام بخش‌ها از جمله انرژی به تعویق بیندازد.

 طرح جدید «احیای اقتصادی و اجتماعی» در جلسه ای با ریاست تبون و با شرکت نخست وزیر الجزایر و وزرای انرژی، دارایی، معادن، کشاورزی و بازرگانی مورد بحث قرار گرفت.

در بیانیه‌ای که تبون پس از این اجلاس منتشر کرده آمده است:« ساخت یک اقتصاد جدید نیاز به طرح های نوآورانه، لغو قوانین دست و پاگیر اداری و بررسی قوانین فعلی دارد».

 وی اضافه کرد:« برای ایجاد ثروت و اشتغال نباید هیچ تفاوتی بین بخش عمومی و خصوصی گذاشته شود».

 این طرح جدید سیاست یارانه الجزایر را تغییر نمی دهد. دولت الجزایر تقریباً برای همه چیز یارانه دارد از کالاهای اساسی گرفته تا مسکن، دارو و سوخت.

تبون گفت:« این طرح باید از ماهیت اجتماعی دولت حمایت کرده و قدرت خرید مردم مخصوصاً طبقه آسیب پذیر را حفظ کند».

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر