/
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

تولید نفت لیبی طی سال‌های آینده نصف می شود

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت این کشور به خاطر ناتوانی دولت در فراهم کردن بودجه درخواست شده تا ۲۰۲۲ نصف خواهد شد.
کد خبر : ۲۹۸۷۸

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، شرکت ملی نفت لیبی در روز سه شنبه اعلام کرد توقف اجباری تولید نفت از ماه ژانویه احتمالاً باعث می شود تولید نفت این کشور در 2022 به 650 هزار بشکه در روز برسد. لیبی در آغاز سال جاری میلادی 1.2 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کرد.

 توقف تولید نفت لیبی که به گفته شرکت ملی نفت این کشور 6.5 میلیارد دلار از تولید نفت آن کم کرده است، نتیجه بسته شدن تاسیسات نفتی لیبی در ماه ژانویه توسط نیروهای مستقر در شرق طی یک جنگ داخلی بوده است. این جنگ در بحبوحه آشوبهای پس از سرنگونی معمر قذافی آغاز شد.

 شرکت ملی نفت لیبی طی بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد تولید نفت این کشور به خاطر ناتوانی دولت در فراهم کردن بودجه درخواست شده تا 2022 نصف خواهد شد.

 بانک مرکزی لیبی اعلام کرد این محاصره تا حالا 7 میلیارد دلار به  کشور ضرر زده است. درآمد نفتی لیبی در نیمه اول سال جاری میلادی 2.17 میلیارد دینار ( 1.56 میلیارد دلار) محاسبه شد که حدود 85 درصد کمتر از همین دوره در سال گذشته بود.

 بانک مرکزی لیبی 1.2 میلیارد دلار به شرکت ملی نفت این کشور به عنوان «بودجه استثنائی» اختصاص داده و 1.55 میلیارد دلار هم برای پوشش یارانه‌های سوخت و هزینه ها پرداخت کرده است.

 شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد برخی آسیب های وارد شده به میادین نفتی دائمی هستند، بنابراین به خاطر کاهش بهره‌وری چاهها برخی از آنها باید برای همیشه بسته شوند.

 این شرکت اعلام کرد می‌تواند کار در 160 تا 260 چاه نفتی را با هزینه بین 50 تا 100 میلیون دلار آغاز کند. این رقم علاوه بر هزینه مربوط به نگهداری و تعمیرات شبکه خط لوله و سایر تاسیسات است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر