/
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

وزیر نفت عراق از امضای قرارداد صادرات نفت کرکوک به ایران خبر داد

جبار اللعیبی وزیر نفت عراق روز شنبه از امضای قرارداد میان بغداد و تهران برای صادرات نفت کرکوک به ایران، خبر داد.
کد خبر : ۳۰۰۴

نبض نفت - وزیر نفت عراق افزود: بر اساس این قرار داد، روزانه بین 30 تا 60 هزار بشکه نفت که این مقدار قابل افزایش نیز است، از میدان های نفتی کرکوک به ایران صادر خواهد شد.
جبار اللعیبی در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد، این قرار داد میان شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) با طرف ایرانی به امضا رسیده است.
وزیر نفت عراق گفت: قرار است نفت صادراتی از طریق کامیون های نفتکش به نقطه مرزی میان دو کشور در نزدیکی استان کرمانشاه تحویل طرف ایرانی داده شود و طرف ایرانی نیز همان مقدار نفت و با همان مشخصات و کیفیت از طریق بنادر جنوب عراق تحویل این کشور دهد.
در همین حال علا یاسری مدیر کل شرکت بازایابی نفت عراق گفت: این قرار داد، درگاه صادراتی جدیدی برای عراق خواهد گشود که برای اقتصاد عراق و صادرات نفت کرکوک مفید است و به تحکیم روابط اقتصادی با کشورهای همسایه کمک خواهد کرد.
پیش تر وزیر نفت عراق گفته بود که رئیس شرکت دولتی بازاریابی نفت این کشور (سومو) در حال مذاکره با ایران برای تعیین تاریخ آغاز صادرات نفت از میادین کرکوک به پالایشگاه کرمانشاه است
عراق در ماه نوامبر، 105 میلیون و 60 هزار بشکه (معادل روزانه سه میلیون و 502 هزار بشکه) نفت صادر کرد.
وزارت نفت عراق پیش تر اعلام کرده بود که برای رسیدن به ظرفیت تولید روزانه 5 میلیون بشکه تا پایان سال جاری میلادی، برنامه ریزی کرده است

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر