/
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
عباس جعفری، مدیر شرکت مبنا تجهیز تابلو در گفتگو با نبض نفت:

نوسانات ارزی جلو پیشرفت اقتصاد را می‌گیرد

مدیر شرکت مبنا تجهیز تابلو به برخی از مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت نوسانات ارزی جلو پیشرفت اقتصاد را می‌گیرد.
کد خبر : ۳۰۱۷۷
نوسانات ارزی جلو پیشرفت اقتصاد را می‌گیردعباس جعفری، مدیر شرکت مبنا تجهیز تابلو ضمن بازدید از پایگاه خبری نبض نفت در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه با اشاره به اینکه این شرکت حدود 16 سال است که در صنعت برق مشغول فعالیت می‌کند گفت که شرکت ما یک مجموعه  فنی مهندسی می‌باشد.

جعفری افزود: در طی این سال‌ها با برندهای معروف دنیا کار کرده‌ایم. کار ما  تمامی صنایع گاز و پتروشیمی را در بر می‌گیرد. در حال حاضر در کشور صنعت نفت و گاز شاهرگ اصلی اقتصاد است. ما توانایی طراحی نیروگاه را نیز داریم و می‌توانیم کاستی کار را در این حوزه جبران کنیم.

مدیر شرکت مبنا تجهیز تابلو در خصوص نقش تحریم‌ها بر روی فعالیت بخش خصوصی در کشور گفت: تحریم‌ها ما را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است ولی باید به بازرگان‌های باسابقه این حوزه اعتماد کنیم چون آنها قادرند با تعاملات خود و جلب شرکت‌های قوی اقتصاد را از بن بست خارج کنند. در زمینه ارتباط با اروپا در زمان تحریم‌ها مشکلی نداریم. اگر بتوانیم باید به بازرگانان اعتماد کنیم.

جعفری در مورد نوسانات نرخ ارز نیز گفت: متاسفانه در ایران نوسانات ارزی باعث عدم پیشرفت اقتصاد شده است. وجود واردکننده‌هایی که کالاهای  نامرغوب وارد می‌کنند نگاه مردم را تغییر داده است. در این خصوص دولت باید بر ورود کالاهای غیرضروری نظارت کند. صادرکننده نیز باید در وهله اول نسبت به استانداردهای روز دنیا آگاه باشد سپس با شناسایی بازار هدف، کالا را عرضه کند.

مدیر شرکت مبنا تجهیز تابلو افزود: در چند سال اخیر در بحث تولید، صادرات و واردات افت بسیاری داشته‌ایم. نقش نهادهای دولتی در همكاری و تعامل با تشكل‌های مختلف، به خصوص صنعتی در جهت شكوفایی صنعت كشور، بسیار مهم است.

جعفری در پایان گفت: به نظر من یک محصول جدید نباید سریعا به بازار عرضه شود، بلکه باید با آزمون و خطاهای بسیار، کیفیت آن ثابت شود. همچنین یک محصول جدید باید قابل رقابت با کالاهای دیگر باشد. در این صورت است که می‌توانیم در این زمینه  موفق عمل کنیم.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر