/
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

آمریکا تحریم های خط لوله گاز روسیه به اروپا را گسترش داد

مجلس نمایندگان آمریکا اصلاحیه ای را در قانون اختیارات دفاع ملی این کشور تصویب و تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت های حاضر در پروژه صادرات گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم ۲" وضع کرد.
کد خبر : ۳۰۱۸۳
به گزارش نبض نفت به نقل از راشاتودی، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه اصلاحیه ای را در قانون اختیارات دفاع ملی این کشور تصویب و تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت های حاضر در پروژه ساخت خط لوله گاز روسیه موسوم به "نورد استریم 2" وضع کرد.

این اقدام با وجود اظهارات هفته گذشته جوزپ بورل، معاون رئیس کمیسیون اروپا صورت گرفت. وی گفته بود که اتحادیه اروپا با تحریم های کشورهای ثالث علیه "شرکت های اروپایی که مشاغل قانونی دارند" مخالف است.

بورل با اشاره به پروژه Nord Stream 2 در مورد استفاده روزافزون دولت آمریکا از تحریم علیه شرکت ها و منافع کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرد.

این اظهارات پس از آن صورت گرفت که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، برنامه های این کشور را برای تحریم شرکت هایی که در پروژه Nord Stream 2 فعالیت می کنند، اعلام کرد.

مسکو نیز تحریم های جدید را نوعی "فشار سیاسی" با هدف "رقابت ناعادلانه" خواند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این اقدام نشانگر ضعف سیستم آمریکایی است. به جز تاکتیک های خشن و استفاده از زور، آنها هیچ ابزار مؤثر دیگری ندارند.

ماه گذشته، سناتورهای آمریکایی تحریم های جدیدی را اعلام کردند که هدف آن پروژه  Nord Stream 2 بود. آنها مجازات جدیدی را علیه کلیه شرکت هایی که مجوز، بیمه و امکانات بندری را برای شناورهایی که کار لوله گذاری این پروژه را انجام می دهند، اعمال کردند.

پروژه Nord Stream 2 که هدف آن صادرات گاز طبیعی روسیه به اروپا بود، اواخر سال 2019 به بن بست کشیده شد. یک شرکت لوله گذاری سوئیسی-هلندی به علت تهدید ناشی از تحریم های آمریکا شناورهای خود را از این منطقه بیرون کشید و روسیه را مجبور کرد که بخش نهایی این خط لوله را خود به تنهایی تکمیل کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر