/
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
علی فیض مدیرعامل شرکت پترو باور اندیشان در گفتگو با نبض نفت:

دولت الکترونیک در ایران معنایی ندارد/رسانه باید در کنار صنعت باشد

مدیرعامل شرکت پترو باور اندیشان معتقد است دیوان‌سالاری در ایران حرف اول را می‌زند و عملا دولت الکترونیک در ایران معنایی ندارد. وی همچنین نقش رسانه را بسیار مهم می‌داند و معتقد است رسانه باید در کنار صنعت و حامی صنعت باشد.
کد خبر : ۳۰۲۲۷
دولت الکترونیک در ایران معنایی ندارد/رسانه باید در کنار صنعت باشد
علی فیض مدیرعامل شرکت پترو باور اندیشان در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت با خبرنگار ما به تشریح مشکلات موجود در صنعت کشور پرداخت. به گزارش نبض نفت فیض با اشاره به سابقه فعالیت شرکت خود گفت: مجموعه ما از سال 1397 فعالیت خود را با تکیه بر دانش مدیران و کارمندان در زمینه تامین و تولید تجهیزات صنعتی، شیرآلات، اتصالات فشار قوی و مواد شیمیایی آغاز کرده و مفتخر است که تاکنون با مجموعه‌های نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و نیروگاهی همکاری داشته و گام بلندی در راستای رفع نیازهای آنها برداشته است.

مدیرعامل شرکت پترو باور اندیشان در مورد مشکلاتی که بر سر راه این شرکت وجود دارد نیز گفت: مشکلات ما بسیار زیاد است ولی راهکار هم دارد. به خاطر ویروس کرونا و تحریم‌ها موانع بزرگی بر سر راه ما وجود دارد. کالاهای مورد نظر ما تحریم و شرکت‌های محدودی کار ما را انجام می‌دهند. حتی با وجود کرونا نیز صنعت ما باید به سمت الکترونیک پیش می‌رفت ولی این صنعت در ایران رسمیت ندارد و اکثر ادارات به صورت حضوری کار ما را انجام می‌دهند. کرونا اقتصاد را نشانه گرفته و باعث فلج شدن آن شده است.

فیض افزود: مشکل ما در ایران دیوان سالاری است و عملا دولت الکترونیک وجود ندارد. با توجه به امضاء الکترونیک کارها باید به سهولت انجام شوند، ولی متاسفانه در ایران این مراحل زمان بر و با سلسله مراتب اداری بسیار دشوار انجام می‌شوند.

وی تصریح کرد: یک شرکت تولیدی زمانی دچار زیان شد ولی با اطلاع‌رسانی و قدرت رسانه پیشرفت کرد حتی نیروی کار بیشتری استخدام کرد و در زمینه تولید نیز رشد کرد. در بیشتر کشورها رسانه دارای نقش بسیار مهمی می باشد چرا که رسانه قوی می‌تواند صنعت را ارتقاء بخشد ولی در خبرگزاری‌های ما این اطلاع‌رسانی وجود ندارد. رسانه باید  قدرت خودکفایی و اطلاع‌رسانی را افزایش دهد چون  باعث می‌شود که اقتصاد کشور هدفمند باشد. حضور رسانه در کنار صنعت و حمایت دولت بسیار مهم است.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر