/
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
محمدحسین شیری رئیس هیأت مدیره شرکت پترو باور اندیشان در گفتگو با نبض نفت:

دانشگاههای ایران فقط مقاله و پایان‌نامه تولید می‌کنند

رئیس هیأت مدیره شرکت پترو باور اندیشان که خود فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است معتقد است که بین دانشگاه و صنعت در ایران ارتباط مناسبی وجود ندارد و دانشگاههای ایران فقط مقاله و پایان‌نامه تولید می‌کنند.
کد خبر : ۳۰۲۲۸
دانشگاههای ایران فقط مقاله و پایان‌نامه تولید می‌کنند
محمدحسین شیری ، رئیس هیأت مدیره شرکت پترو باور اندیشان که به همراه مدیرعامل این شرکت در پایگاه خبری نبض نفت حضور یافته بود نیز در یک گفتگوی کوتاه بر استفاده از توانایی‌های داخلی تاکید کرد و گفت: در بحث صنعت نگاه ما به تولیدات خارجی و عدم خودباوری است. هنوز کسانی هستند که به کالای خارجی و مخصوصا اروپایی علاقه‌مند هستند؛ همچنین کالای چینی که ورود آن به کشور آسان‌تر است.

شیری افزود: کارفرما باید به باور کیفیت کالای ایرانی برسد. در واقع مجموعه‌ای موفق است که به خودباوری در امر تولید برسد، اگر زیرساخت‌های تولید حل شود و دولت از تولید کننده حمایت کند رشد و پیشرفت در این زمینه قطعی است.

رئیس هیأت مدیره شرکت پترو باور اندیشان در ادامه اظهار داشت: به نظر من تجربه، بهترین استاد است. بیشتر افراد به دنبال مدرک هستند و به نوآوری توجهی نشان نمی‌دهند. دانشگاه‌های ما نیز فقط مقاله و پایان‌نامه ارائه می‌دهند در حالی که اینها راه حل مشکلات اقتصادی نیستند.

شیری یکی از معضلات کشور را عدم ارتباط استاد دانشگاه با صنعت می‌داند. وی در خصوص توجیه این حرف می‌گوید: این موضوع باعث شده است دانشجویان هیچ گونه ریسکی در این حوزه انجام ندهند که ناشی از عدم تعهدپذیری است. شریفی که خود فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است معتقد است دانشگاه‌های ما هزاران پروژه علمی دارند  ولی در حوزه صنعت هیچ کارآمدی ندارند. وی افزود: دانشگاه ملاک کار بلد بودن و آگاهی دانشجو نیست، بلکه این موضوع نشان دهنده نقاط ضعف در تحصیل و کار است. دانشجو باید سابقه و تجربه کار داشته باشد تا بتواند موفق عمل کند. اگر صنعت به سمت دانشگاه حرکت کند قطعا موفق‌تر خواهد بود.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر