/
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
مهندس ناصر دزفولی، مدیر عامل شرکت کفش صنعتی کلار در گفتگو با نبض تشریح می‌کند:

تولیدکنندگان زیر زمینی یا تولیدکنندگان رو زمینی؛ کدام یک موفق‌تر هستند؟

مهندس ناصر دزفولی، مدیر عامل شرکت کفش صنعتی کلار در خصوص مشکلات عدیده تولید ملی گفت متاسفانه در کشور ما کسانی که به صورت زیر زمینی کار می‌کنند، بسیار موفق هستند ولی کسانی که از طریق قانونی تولید انجام می‌دهند با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر : ۳۰۳۵۳
تولیدکنندگان زیر زمینی یا تولیدکنندگان رو زمینی؛ کدام یک موفق‌تر هستند؟

مهندس ناصر دزفولی، مدیر عامل شرکت کفش صنعتی کلار با حضور در پایگاه خبری نبض نفت در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه به بررسی مشکلات صنف خود پرداخت. دزفولی با اشاره به اینکه این شرکت با گروهی از افراد موفق که خارج از کشور به تحصیل پرداخته‌اند فعالیت خود را شروع کرده است گفت: مجموعه ما سال ۱۳۵۹ تاسیس شد و در سال 1364 به بهره‌برداری رسید. هدف اصلی این گروه ایجاد اشتغال و خودکفایی در عرصه‌های صنعتی و تامین نیازهای داخلی کشور بود که در سایه تلاش و کوشش مستمر کارکنان و مدیریت خود موفق شد نه تنها کلیه نیازهای کارخانجات داخل کشور را در زمینه انواع کفش تامین کند بلکه  به مدت  22 سال صادرات به آلمان را نیز از آن خود کند‌، کاری که در زمان قبل و بعد از انقلاب در کشور بی‌سابقه بوده است‌.

این مدیر خلاق و توانمند در خصوص تولیدات منحصر به فرد گروه صنعتی کلار گفت: شرکت صنعتی کلار تولیدکننده انواع کفش و پوتین ایمنی، سربازی و پرسنلی است که برای شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌ها صادر می‌شود. این شرکت‌ها از کفش‌های تولیدی ما استفاده می‌کنند. انواع کفش و پوتین ایمنی ما مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی در دنیا می‌باشد.

وی اظهار داشت: در کشور ما متاسفانه به حرف زدن در خصوص تولید اکتفا می‌شود ولی حمایتی از تولیدکننده صورت نمی‌گیرد در حالی که در کشورهای دیگر این حمایت اجباری است. قوانین کشور باید در مجلس اصلاح شود، وظیفه نمایندگان باید ایجاد اصلاح قوانین در جهت تولید باشد و همچنین حمایت از بخش خصوصی در تولید بسیار موثر است.

دزفولی افزود: قانونی هم تحت عنوان ارزش افزوده وجود دارد که کپی‌برداری از کشورهای دیگر است که  در کشور ایرانیلیزه شده است. در کشورهای دیگر این  طرح را آخرین مصرف‌کننده پرداخت می‌کند ولی در ایران فقط شامل تولیدکننده است. قوانین کشورهای دیگر باید به صورت صحیح کپی و اجرا شود و با هدف جامعه سازگاری داشته باشد.

 

مدیرعامل شرکت گروه صنعتی کلار در ادامه افزود: متاسفانه وزارت دارایی  باعث اختلال در بازار شده است. مغازه‌دار علاقه‌ای به خرید از کارخانه ندارد، تولیدکننده نیز باعث فروش جنس بدون فاکتور شده است. همه می‌گویند کاسب حبیب خداست ولی این تولیدکننده است که بخش اعظم کار را انجام می‌دهد.

دزفولی در خصوص لزوم توجه بیشتر به قشر بازنشسته جامعه اذعان کرد: سازمان تامین اجتماعی هر ماه 22 درصد از حقوق کارکنان کسر می‌کند تا بعد از بازنشستگی در آسایش باشند. در کشورهای دیگر بازنشسته را شهروند برتر جامعه می‌دانند، ولی متاسفانه در ایران به دلیل تحریم‌های داخلی در این زمینه عقب هستیم.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر