/
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
مهدی معصومی، مدیر عامل شرکت ایستا در گفتگو با نبض نفت:

پروژه‌های پالایشگاهی را در بخش مهندسی بومی‌سازی کرده‌ایم

مدیر عامل شرکت ایستا با تاکید بر نحوه تعامل با شرکت‌های خارجی گفت یکی از موفقیت‌های ما این بوده که پروژه‌های پالایشگاهی رادر بخش مهندسی بومی‌سازی کرده‌ایم.
کد خبر : ۳۰۳۷۵

مهدی معصومی، مدیرعامل شرکت ایستا ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت در گفتگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به اینکه عمده فعالیت شرکت فناوري عمومي ايستا در زمينه‌هاي طراحي و مهندسي، مشاوره فني، مدیریت و انجام قراردادهاي مهندسی است گفت: این مجموعه سال 84 به ثبت رسید. در حال حاضر با در اختيار داشتن افراد باتجربه و متخصص در زمينه‌هاي مهندسي مکانيک، برق و ... قادر است عمليات طراحي و مهندسي، تدارکات و خريد، نصب و راه‌اندازي طيف وسيعي از واحدهاي صنعتي را انجام دهد. کادر فني شرکت با داشتن تجربه فراوان در زمينه فعاليت در قالب تیم‌های تخصصي در صنايع مختلف، به ویژه نفت، گاز و پتروشيمي به نحوي مناسب سازمان‌دهی شده است.

مدیرعامل شرکت ایستا در خصوص تاثیر مثبت ارتباط با تولیدکنندگان اظهار داشت:یکی از دلایل موفقیت مجموعه ما این است که به صورت مستقیم با تولیدکننده در ارتباط هستیم و علاوه بر آن عملکرد و سرویس‌دهی ما مثال زدنی است.

وی در خصوص نخستین تجربه کاری خود اظهار داشت: سال 78 و در سن ۱۸ سالگی اولین قراداد کاری خود را امضا کردم و با اختراع یک لامپ در شرکت پارس شهابکارم را شروع کردم.

مدیرعامل شرکت ایستا در خصوص بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه خود گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ما بعد از برجام این است که نمایندگی انحصاری را از شرکتی معتبر گرفته‌ایم. در این خصوص موفق شده‌ایم پروژه‌های پالایشگاه رادر بخش مهندسی و تولیدی در ایران بومی‌سازی کنیم.

وی افزود: تصمیم به صادرات خدمات مهندسی و انجام پروژهدر خارج از کشور را داریم، همچنین یک شرکت سوئدی را نیز به ثبت رسانده‌ایم. این کار بیشترین میزان ارزآوری را دارد. همکاری ما با این شرکت یکی از معدود خدمات برجام است که اجرا شده است. در حال حاضر انتظار ما این است که بعد از برجام نگاه تجاری داشته باشیم.

معصومی در مورد نحوه همکاری با شرکت‌های خارجی گفت: از نظر من برخورد و تعامل با طرف خارجی بسیار مهم است. علیرغم اینکه برای این شرکت خارجی همکاری با ایران هیچ سودی ندارد ولیبه دلیل روش برخورد صحیح ما همچنان به تعهدات خود عمل می‌کند و محصولات خود را بدون پیش پرداخت برای ما ارسال می‌کند. تکنولوژی این شرکت تکنولوژی روز دنیاست و خروجی آن بسیار مهم و کارآمد است.

معصومی افزود: خدمات گروه و سیستم‌هایی که اجرا می‌کنیم در معرض خطر نفت و گاز است به این معنا که کوچک‌ترین مشکل باعثآتش‌سوزی شده و خسارات بزرگی ایجاد می‌شود ولی سیستم ما تا به امروز مشکلی ایجاد نکرده است.

مدیرعامل شرکت ایستا در خصوص شرایط کارهای اجرایی در کشور گفت: شرایط امروز کارهای اجرایی در ایران از نظر من به عنوان یک پیمانکار ایده‌آل‌تر است. هیچ رییس جمهوری نمی‌تواند وضیعت تورم و زندگی را بهبود بخشد.

معصومی با اشاره به مشکلات موجود اظهار داشت: یکی از مشکلات بخش خصوصی این است که در قراردادهایی که با دولت بسته می‌شود تعدیل در نظر گرفته نمی‌شود در حالی که این موضوع باید در قراردادها وجود داشته باشد. در کشور ما نوسانات ارز باعث می‌شود بیشتر محاسبات ما در خصوص اجرای یک پروژه به هم بریزد. در کشور سوئد اگر شرکتی از لحاظ سوددهی با مشکل مواجه شود، از جانب دولت برای پرداخت بدهی‌ها حمایت می‌شود ولی متاسفانه در کشور ما دولت از بخش تولید حمایت نمی‌کند. در این حوزه تنها صنعت برق است که توانسته مستقل باشد و تحولی بزرگ ایجاد کند.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر