/
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
حامد سرتیپی، مدیرعامل شرکت فرا‌‌‌‌‌ عمران‌نگار در گفتگو با نبض نفت:

ضرورت استفاده از نرم‌افزار در ساختار صنعت نفت کشور

حامد سرتیپی، مدیرعامل شرکت فرا‌‌‌‌‌ عمران‌نگار معتقد است که وزارت نفت و در کل صنعت نفت کشور باید به سمت استفاده بیشتر از نرم‌افزار در تمام عرصه‌ها حرکت کند چرا که باعث می‌شود هم از نیروی انسانی استفاده بهتری صورت گیرد و از طرفی در بحران‌ها می‌توانیم تصمیم دقیق و درست‌تری بگیریم.
کد خبر : ۳۰۴۴۱
ضرورت استفاده از نرم‌افزار در ساختار صنعت نفت کشور

حامد سرتیپی، مدیرعامل شرکت فرا‌‌‌‌‌ عمران‌نگار ضمن بازدید از پایگاه خبری نبض نفت، اهداف و برنامه‌های مجموعه خود را اینگونه توصیف کرد: اهداف این شرکت تولید نرم‌افزار و اطلاعات مکانی است. در سایت‌های نفت، گاز و پتروشیمی اطلاعات زیادی وجود دارد. اینکه فیبرهای نوری در کدام مسیر هستند و یا لوله‌های انتقال آب و گاز در کجا قرار دارند. کار ما جمع‌آوری اطلاعات بر روی نرم‌افزار برای دستیابی کاربران به اطلاعات مورد نیاز با استفاده از یک کلیک ساده می‌باشد.

سرتیپی در خصوص شاخصه‌های ویژه این نرم‌افزار گفت: این نرم‌افزار همچنین قادر است مجموعه اطلاعاتی، همچون نقشه‌های سازه‌ای، معماری، تاسیساتی و مشخصات فنی را که در دوره طراحی و اجرا به وجود می‌آید در محیطی کاملا امن و علمی در اختیار کاربران قرار دهد تا به راحتی مدیریت و یا در مواقع بحران از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت فرا‌‌‌‌‌ عمران‌نگار، از پیشرو بودن کشور در بحث نرم‌افزاری خبر داد و اذعان کرد: در بحث نرم افزار کشور ما کاملا پیشرو می‌باشد. خوشبختانه تحریم‌ها خلل چندانی برای کار ما ایجاد نکرده‌ است اما در حوزه سخت‌افزاری به دلیل ورود از کشورهای خارجی و شرایط اقتصادی و تورم مشکل‌ساز است.

وی در خصوص مشکل پرداخت حقوق به کارکنان خود گفت: با توجه به حضور 120 نیروی فعال در این مجموعه پرداخت حق‌الزحمه آنها در این شرایط اقتصادی سخت است و در پیشبرد شرکت ما اختلال ایجاد می‌کند.

سرتیپی حمایت از صنعت نرم‌افزار در کشور را خواستار شد و اظهار داشت: در یک نگاه کلی صنعت، نرم‌افزاری پیشرو، اما نوپاست که احتیاج به پشتیبانی دارد.

وی افزود: صنعت نرم‌افزار در ایران حکم یک تخمین‌ساز و پشتیبان را دارد. اگر مدیران ما ضمن حمایت و پیاده‌سازی لزوم استفاده از آن را بدانند، شاهد توسعه و گره‌گشایی خوبی در این صنعت خواهیم بود‌. یک نرم‌افزار خوب زمانی بهتر کار می‌کند که بیشتر از آن استفاده شود.

سرتیپی در خصوص عملکرد بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران اظهار داشت: آقای زنگنه یک مدیر کارآمد هستند و توانایی و قدرت فراوانی در کار دارند. در حوزه صنعت، توانایی و شیوه مدیران در کار حائز اهمیت می‌باشد.

مدیرعامل شرکت فرا‌‌‌‌‌ عمران‌نگار، همچنین در مورد عملکرد وزارت نفت در استفاده از تکنولوژی گفت: عملکرد وزارت نفت در استفاده از تکنولوژی و نرم‌افزار بسیار خوب است. استفاده از نرم‌افزارها با توجه به اطلاعات نقش مهمی در هزینه و زمان دارد که باید بیشتر مطرح شوند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر