/
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
محمد کاظمی، نماینده تام الاختیار شرکت پترو کیمیا آروین در گفتگو با نبض نفت:

در حالی علیه جنس چینی شعار می‌دهیم که اغلب مواد اولیه ما چینی است

کاظمی، نماینده تام الاختیار شرکت پترو کیمیا آروین با اشاره به قرارداد 25 ساله با کشور چین گفت در کشور ما در حالی بر علیه کالای چینی شعار می‌دهیم که اکثر کالاهای ما مواد اولیه چینی دارند.
کد خبر : ۳۰۴۴۸
در حالی علیه جنس چینی شعار می‌دهیم که اغلب مواد اولیه ما چینی است

محمد کاظمی، نماینده تام الاختیار شرکت پترو کیمیا آروین که دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مکانیک است با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و با اشاره به حوزه فعالیت مجموعه و اهداف آن گفت: حوزه کاریما در زمینه طراحی مهندسی و ساخت تعمیرات و تجهیزات نفت و گاز است. هدف اول ما بر اساس کارهای مهندسی می‌باشد. به این معنا که خرید مواد اولیه و ساخت آن را در بر می‌گیرد. نیروهای کار ما تحصیل‌کرده هستند. 57 نیروی فعال در کارخانه و 4 نفر در سایت مشغول به کار هستند.

وی افزود: سال 95 در برخی از زمینه‌های دانش بنیان و مهندسی معکوس آغاز به کار کردیم. در این مجموعه دپارتمان‌های مختلفی مانند بازرگانی، اداری، تولید و همچنین انبار وجود دارد. سعی ما بر این است که با کمک دوستان تعهدات خود به کارفرما را به انجام برسانیم.

مهندس کاظمی در خصوص مواد اولیه مورد استفاده مجموعه پترو کیمیا آروین اظهار داشت: اغلب مواد اولیه کار ما وارداتی است و به دلیل وجود تحریم آن را با شرایط خاص وارد می کنیم.

وی به مشکل ارز در این حوزه اشاره کرد و تاکید کرد: یکی از مشکلات ما ارز می‌باشد. در گذشته به دلیل وجود سایت سنا، نرخ محصولات ارزش‌گذاری می‌شد ولی با از بین رفتن آن به مرور زمان، تمام قراردادها به ریال شده و این موضوع کار ما را دچار مشکل کرده است.

کاظمی افزود: به دلیل پیچیدگی بحث ارز باید در این زمینه برنامه مدونی پایه‌گذاری شود. همچنینبرای کالاهای اساسی کد‌گذاری انجام شود. نبود ارز باعث ایجاد اختلال در روند کار خواهد شد‌. چون مواد اولیه کار ما کالای خارجی است، بدون ارز تمامی قراردادهای ما منجر به ضرر می‌شود.

نماینده تام الاختیار شرکت پترو کیمیا آروین با اشاره به چالش‌های موجود در صنعت نفت و گاز اظهار داشت: چالش بزرگ ما در صنعت نفت و گاز این است که در زمینه مواد اولیه پیشرفتی نداشته‌ایم. کارخانه‌‌های بزرگ و نام‌آوری داریم ولی تکنولوژی آنها هنوز مانند ۱۵۰ سال گذشته است. اگر صنعت نفت ارزآوری نداشته باشد ما به بن بست خواهیم رسید.

وی افزود: به دلیل ارزآوری زیاد نفت، برخی با نسبت دادن عناوینی مانند قراردادهای جعلی و دلال مسلک آن را به چالش می‌کشند.

کاظمی همچنین وجود یک ارگان مهندسی در این حوزه را ضروری دانست و تصریح کرد: تنها راه حل موجود برای ماندگاری، ایجاد یک نمایندگی آگاه است که بر مدارک خرید و حمل کالا نظارت کند و از لحاظ ارزی کمک‌رسان باشد. ما به یک ارگان مهندسی نیاز داریم تا بحران موجود در صنعت را حل کند.

وی ضمن اشاره به راه‌های جانبی برای اداره کشور گفت: فروش زعفران و پسته برای کشور ما کافی نیست‌.

مهندس کاظمی تصریح کرد: زمانی که یک صنعت و یا یک مجموعه تعطیل شود، فساد رایج می‌شود. وی در خصوص وضعیت صنعت در دوران قبل از انقلاب گفت: ایران در دوران حکومت شاهنشاهی فقط کارخانه داشت ولی به دلیل اینکه تکنولوژی در اختیار خارجیان بود، نتوانست پیشرفت کند.

کاظمی ترکیه را به عنوان کشوری موفق در عرصه صنعت معرفی کرد و گفت: کشور ترکیه در صنعت، سیاست‌گذاری محاسبه‌شده‌ای دارد. علیرغم نداشتن نفت و گاز، بسیاری از تجهیزات صنعت نفت را می‌سازد. همچنین مناقشات آنها با سایر کشورها بر پایه دوستی است. بیشتر کشورها و صنایع بزرگ دنیا در این کشور صاحب کارخانه هستند. این به معنای در دست گرفتن قدرت تولید و موفقیت آنهاست.

کاظمی ضمن اظهار تاسف در خصوص استفاده فراوان از مواد اولیه چینی در کشور اظهار داشت: با کشور چین قرارداد 25 ساله امضا می‌کنیم اما بر علیه کالای چینی شعار می‌دهیم. این در حالی است که اکثر کالاهای ما مواد اولیه چینی دارند.

وی در خصوص لزوم استفاده از تکنولوژی روز در صنعت کشور گفت: در صنعت باید از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم. در طراحی سیستم نفت و گاز نباید وابستگی وجود داشته باشد، چون در این صورت هرگز نمی‌توانیم به رشد و پیشرفت برسیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر