/
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
مریم خسروی سرشت، مدیر شرکت راییکا راه گستر در گفتگو با نبض نفت:

حضور افراد غیرکارشناس برای اعطای مجوز به تولیدکننده‌ها

خسروی سرشت مدیر شرکت راییکا راه گستر حضور افراد غیرکارشناس برای اعطای مجوز به تولیدکننده‌ها را یکی از آفت‌های اقتصاد ایران دانست و گفت باید افرادی در این سمت حضور داشته باشند که با کار آشنایی کافی داشته باشند.
کد خبر : ۳۰۴۸۷
حضور افراد غیرکارشناس برای اعطای مجوز به تولیدکننده‌ها

مریم خسروی سرشت، مدیریت شرکت راییکا راه گستر در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت در خصوص مجموعه تولیدی خود گفت: مجموعه راییکا راه‌ گستر، یک شرکت خود‌گردان است و ما با سرمایه بسیار کم اقدام به تولید کردیم.

وی افزود: سال 89 در زمینه تولید و توزیع انواع قیرهای امولسیون در سراسر کشور شروع به فعالیت کردیم و در ادامه موفق به صادرات انواع امولسیون به خاورمیانه و دیگر کشورها شدیم. همچنین شرکت رایکا راه گستر به عنوان نماینده انحصاری اولین امولسیفایر می‌باشد. قیرهای تولیدی ما به دلیل محلول شدن در آب با محیط زیست سازگاری کامل دارند. ما دو کارخانه داریم که محصولات آن برای مجریان کار صادر می‌شود.

خسروی سرشت از تاسیس آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفیت مجموعه خود خبر داد و اظهار داشت: آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت رایکا راه گستر به منظور بررسی کیفیت محصولات و انجام کلیه آزمایش‌های مربوط به قیرهای محلولی و امولسیونی مطابق با استانداردهای موجود تاسیس شده است.

این مدیر توانمند و فعال در خصوص محصولات تولیدی شرکت خود اذعان کرد: تمامی محصولات ما با بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شود.

مدیریت شرکت راییکا راه گستر در خصوص ورود خود به این عرصه گفت: از بدو ورود به عرصه صنعت با ناملایمات بسیاری مواجه شدم اما با پشتکار ادامه دادم.

وی افزود: عضو فعال کانون بازرگانان زن هستم. طی مدت 11 سال تنها مدیرعامل زن در این حوزه می‌باشم‌ و نزد بزرگان این عرصه شناخته شده هستم. احترام و تائید امروز من از سوی دیگران، حاصل زحمات و تلاش من است.

خسروی سرشت با اشاره به مشکلات مربوط به شایسته سالاری در کشور اظهار داشت: متاسفانه در بحث شایسته سالاری قحطی رجال داریم و کارشناس واقعی به معنای کلمه در صدر کار وجود ندارد.

وی ضمن گلایه از به کار گماردن غیر کارشناسان جهت امور مربوط به صدور مجوز تاکید کرد: برای اخذ مجوز، کارشناس مربوطه به هیچ عنوان نسبت به محصول و نوع کار شناختی ندارد و برخورد خوبی با تولیدکننده ندارد. متاسفانه صدور مجوز برای کار تولیدی مدت‌ها زمان می‌برد. بی‌سوادی و سوء مدیریت در راس کار فراوان است.

خسروی سرشت در خصوص دلیل عدم استفاده از تسهیلات بانکی اظهار داشت: هیچ‌گاه برای ادامه کار درخواست اعطاء وام نکردم چون تنها باعث ایجاد خلل در روند کار می‌شد.

مدیریت شرکت راییکا راه گستر، یکی از دلایل افت پیشرفت در ایران را ارائه نظرات غیرکارشناسانه دانست و تاکید کرد:  عامل اصلی افت پیشرفت در کشور ما نظرات غیر کارشناسانه و غیر مسئولانه است که باعث هدر‌رفت نیروی کار و تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: وقتی کشوری با وجود این همه ثروت دچار سیاست‌گذاری غلط می‌شود، بسیار غم‌انگیز است.

خسروی سرشت راز پیشرفت هر کشوری را تعامل با سایر کشورها دانست و گفت: بزرگ‌ترین  درد بشر از دست دادن عواطف انسانی است. جمله معروف آنچه را برای خود می‌پسندی، برای دیگران نیز بپسند در تمام ادیان مصداق دارد. مملکت ما زمانی پیشرفت می کند که با کل دنیا در تعامل باشیم.

وی در خصوص لزوم یادگیری و آموزش در محیط کار و به صورت عملی اظهار داشت: با وجود کرونا به فعالیت ادامه می‌دهم. حتی دختر 16 ساله‌ام را برای یادگیری با خود همراه کرده‌ام چون باور من این است که رشد باید پلکانی و در محیط کار صورت گیرد. فرزندم مترجم من نیز هست. از نظر من شایسته سالاری باید پلکانی باشد. اگر شخصی در راس کار قرار گرفت باید کار را از نزدیک بینند و درک کند.

خسروی سرشت در مورد نقش حیاتی و مهم حمایت از تولید تاکید کرد: هر مجموعه‌ای در هر نقطه از دنیا اگر مورد حمایت واقع شود هرگز کسی خسته و ناامید نخواهد شد. من عاشق ایران و تولید هستم و در کشورم می‌مانم.

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر