/
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

افزایش مجدد قیمت طلا به ۲۰۴۳ دلار

به دنبال کاهش بیشتر ارزش دلار و گمانه زنی ها در مورد اجرای اقدامات محرک اقتصادی بیشتر توسط اقتصادهای بحران زده جهان قیمت طلا روز پنجشنبه باز هم شاهد افزایش بود.
کد خبر : ۳۰۵۵۵

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.28 درصد افزایش به 2043 دلار و 55 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.36 درصد رشد به 2056 دلار و 60 سنت رسید.

در حالی که سرمایه گذاران به دنبال مکانی امن برای ذخیره دارایی های خود و در امان ماندن از تبعات تورمی اقدامات محرک اقتصادی دولت ها، کاهش ارزش ارزهای ملی و بهای سایر دارایی ها هستند قیمت طلا روز سه شنبه برای اولین بار در تاریخ معاملات این بازار به بالای 2000 دلار رسید.

رایان گیانوتو، تحلیلگر موسسه گرانیت شیرز گفت، به دنبال افزایش قابل توجه عرضه پول از سوی فدرال رزرو آمریکا جهت مهار بحران ناشی از شیوع کرونا استاندارد 50 ساله اعتبار دلار زیر سوال رفته است.

وی افزود: «سقوط ارزش دلار به معنای از ارزش افتادن 3 تریلیون دلار اسکناس کاغذی دلار است و نتیجه این وضعیت رشد فزاینده قیمت کالاهایی همچون طلاست که با دلار معامله می شوند.»

قیمت فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 3.5 درصد افزایش یافته که یکی از بهترین عملکردهای سالانه تاریخ بازار طلا به شمار می رود.

نگرانی ها از اینکه گسترش شیوع کرونا موجب فلج شدن بیشتر اقتصاد آمریکا شود موجب بالا رفتن درخواست ها برای دریافت کمک های مالی شده است. مقامات کاخ سفید و کنگره یک هفته است سرگرم مذاکره بر سر مفاد بسته محرک اقتصادی جدید هستند. یک مذاکره کننده ارزش کاخ سفید که در حال مذاکره با دموکرات ها و برخی جمهوری خواهان سناست گفت، روز جمعه مهلت پایانی جهت دستیابی به توافق و یا توقف گفت وگوها است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر