/
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

تاکید عربستان و عراق بر تعهد کامل به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس

وزرای نفت عربستان و عراق ضمن تأکید بر تعهد به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس، اظهار داشتند تلاشهای اعضای ائتلاف اوپک پلاس ثبات بازارهای جهانی نفت را افزایش داده و نشانه های مثبتی به بازار می فرستد.
کد خبر : ۳۰۵۷۸
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، وزیر انرژی عربستان سعودی و همتای عراقی او طی یک مکالمه تلفنی، بر تعهد کشورهایشان به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس تاکید کردند.

 وزرای نفت این دو کشور در مورد آخرین تحولات بازارهای نفت، ادامه بهبود تقاضای جهانی و پیشرفت در تعهد به قرارداد اوپک ‌پلاس مذاکره کردند.

 سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش طی ائتلافی با عنوان اوپک ‌پلاس کاهش تولید را از ماه مه آغاز کردند تا قیمت نفت را افزایش دهند.

اوپک، روسیه و سایر متحدانش در این ائتلاف توافق کردند از اول ماه مه تولید خود را 9.7 میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد عرضه جهانی نفت پایین بیاورند. این ائتلاف در ماه جولای 5.743 میلیون بشکه در روز تولید خود را پایین آورد که به معنای 94 درصد تعهد به قرارداد است.

تولید نفت اوپک بیش از یک میلیون بشکه در روز در ماه جولای افزایش یافت چون عربستان و سایر تولیدکنندگان خلیج‌فارس به کاهش تولید اختیاری خود فراتر از قرارداد کاهش تولید پایان دادند.

عربستان سعودی توافق کرده بود 2.5 میلیون بشکه در روز طبق قرارداد از تولید خود کم کند.

عراق توافق کرده 1.06 میلیون بشکه در روز طبق قرارداد اوپک‌پلاس تولید خود را پایین بیاورد. وزیر نفت این کشور گفت کشورش در ماه اوت به جبران تولید مازاد در ماه های قبل، 400 هزار بشکه دیگر تولید خود را کم می کند.

وی اضافه کرد عراق در ماه اوت صد در صد تابع قرارداد کاهش تولید خواهد بود.

وزرای نفت عربستان و عراق تأکید کردند تلاشهای اعضای ائتلاف اوپک پلاس ثبات بازارهای جهانی نفت را افزایش داده و نشانه های مثبتی به بازار می فرستد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر