/
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

تعداد چاه های نفت و گاز آمریکا برای چهاردهمین هفته پیاپی کم شد

طبق اطلاعات شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، تعداد چاه های آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، چهار حلقه کم شده و در هفته منتهی به هفتم اوت به پایین‌ترین رقم یعنی ۲۴۷ رسیده است.
کد خبر : ۳۰۵۹۱
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه های نفت و گاز را در این هفته کاهش داده و برای چهاردهمین هفته پیاپی رکورد کمترین تعداد چاههای فعال را شکستند. تعداد چاه های نفت و گاز آمریکا در شرایطی کاهش یافته که قیمت بالاتر نفت برخی تولیدکنندگان را به آغاز دوباره حفاری تشویق کرده است.

 طبق اطلاعات شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، تعداد چاه های آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، چهار حلقه کم شده و در هفته منتهی به هفتم اوت به پایین‌ترین رقم یعنی 247 رسیده است.

 تعداد چاه های نفت و گاز آمریکا در حال حاضر 687 حلقه یا 74 درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

 تعداد چاه های نفت آمریکا چهار حلقه در این هفته کاهش یافت و به 176 رسید یعنی پایین‌ترین رقم از جولای 2005. تعداد چاه های گاز روی رقم 69 ثابت مانده است.

 بیش از نیمی از چاههای نفت آمریکا در حوزه پرمین در وست تگزاس و نیو مکزیکو قرار دارند. تعداد چاه های نفت در این حوزه ها 121 حلقه در این هفته کاهش یافته است. یک چاه نفت هم به تازگی حفاری شده است. به این ترتیب تعداد چاه های نفت و گاز در حوزه پرمین به 122 می‌رسد.

 با اینکه قیمت نفت آمریکا هنوز هم 32 درصد نسبت به آغاز سال جاری میلادی به خاطر همه گیری ویروس کرونا، پایین تر است، قیمت نفت خام 119 درصد طی چهار ماه گذشته افزایش یافته و به 41 دلار در هر بشکه رسیده است. تحلیلگران عقیده دارند قیمت بالاتر نفت شرکت‌های انرژی را تشویق می کند روند کاهش تعداد چاهها را کند کرده و چاه های جدیدتری را در ادامه سال جاری حفاری کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر