/
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
محمدجواد مقیسه مدیرعامل شرکت بهشت کویر آریانا در یادداشت خود تاکید کرد؛

خودباوری و حمایت از کالای ایرانی الزامات توسعه اقتصادی کشور در شرایط کرونا

مهندس محمدجواد مقیسه مدیرعامل شرکت بهشت کویر آریانا خودباوری و حمایت از کالای ایرانی را از الزامات توسعه اقتصادی کشور در شرایط کرونا می‌داند و معتقد است افزایش تولید ناخالص داخلی و به تبع آن افزایش تولید محصولات برای رونق بخشیدن به برنامه تولید لازم است.
کد خبر : ۳۰۶۰۱
خودباوری و حمایت از کالای ایرانی الزامات توسعه اقتصادی کشور در شرایط کرونا

نبض نفت-یادداشت به قلم محمدجواد مقیسه مدیرعامل شرکت بهشت کویر آریانا

یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی کشور در شرایط پاندومی کرونا، افزایش تولید ناخالص داخلی و تبع آن افزایش تولید محصولات است و برای رونق بخشیدن به برنامه تولید لازم است، که پیش نیاز آن ابتدا خودباوری است و سپس حمایت از کالای ایرانی است.

  زمانی تمام کالا و تجهیزات پالایشگاه ها و پتروشیمی ها خارجی بود حتی دستمال کاغذی را هم از خارج وارد می کردند اما اکنون به حول و قوه الهی قسمت های بزرگی از صنعت نفت و گاز را در داخل تولید می کنیم.

  شرکت بهشت کویر آریانا با تولید ده ها محصول منحصر به فرد کامپوزیتی از جمله تولید پوشش مکانیکی خطوط لوله کرایژونیک که برای اولین بار در کشور تولید گردیده، از لحاظ کیفی بالاتر از محصولات مشابه اروپایی و آمریکایی می باشد، علیرغم امکانات به روز توانمندی های این شرکت همینک با یک سوم ظرفیت تولیدی مشغول به فعالیت هستیم. مشکل حال حاضر کشور این است که مسئولان صنعت این توفیق ها و واقعیت های موجود درباره توانمدی های صنعتگران ایرانی را باور نمی کنند.

  تولید لوله های پرفشار کامپوزیتی برای اولین بار در کشور نیز توسط نیروهای جوان و متخصص این شرکت نیاز صنعت نفت را از واردات این لوله ها بی نیاز کرده و از خروج میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری نموده است.

 اکنون که کشور مورد تحریم های ظالمانه قرارگرفته و درآمدهای ارزی کاهش یافته از مسئولان صنعت خواهشمندام توجه تولیدکنندگان ایرانی را در پروزه های بین المللی به ویژه در کشورهای منطقه معطوف کنند که با درایت و مدیریت صحیح مدیران ارشد صنعت از چالش های مان در اموری چون پیوستن به اقتصاد جهانی و حضور در بازارهای بین المللی مرتفع گردد.

 

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر